کد خبر 206244
۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

عضو کمیسیون داخلی و امور شوراها در گفتگو با «حیات»؛

ضرورت پی‌گیری وزارت امورخارجه برای دریافت حق‌آبه ایران از ترکیه

ضرورت پی‌گیری وزارت امورخارجه برای دریافت حق‌آبه ایران از ترکیه

«رحمانی»، گفت: امیدواریم با پی‌گیری به موقع و قاطع دریافت حق‌آبه ملت، از سوی وزارت امورخارجه کشورمان، به زودی شاهد جاری‌شدن حق‌آبه ملت ایران از سوی کشورهای دوست و همسایه افغانستان و ترکیه به کشور باشیم.

«رجب رحمانی»؛ عضو کمیسیون داخلی و امور شوراها و نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات؛ با اشاره به سدسازی‌های اخیر ترکیه در مرزهای شرقی ایران که زمینه‌ساز خشک‌سالی و کمبود منابع آبی در کشور شده است، گفت: در خصوص حریم دریاها و رودخانه‌ها، قوانین بین‌المللی لحاظ شده است که نیاز است تا از سوی تمامی کشورها در سراسر جهان مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مجلس با تاکید بر احیائ حقوق ملت ایران در خصوص دریافت حق‌آبه از کشورهای همسایه از جمله افغانستان و ترکیه، بیان کرد:  حق‌آبه اروندرود و ارس، با سدسازی‌های انجام گرفته از سوی دولت ترکیه و هیرمند با سدسازی افغانستان جاری نشده که خشکسالی را برای ساکنان این مناطق به ارمغان آورده است. این در حالی است که جاری‌سازی حق‌آبه تمامی کشورها در قوانین بین‌الملل مورد تایید قرار گرفته است.

رحمانی با اشاره به کمبود منابع آبی کشور به واسطه خشکسالی و کمبود نزولات آسمانی، تصریح کرد: با توجه به موفقیت دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی و تعامل با کشورهای منطقه و همسایه، سیاسیت حاکم در ایران بر اساس رفع مسائل و مشکلات در خصوص دریافت حق‌آبه  از کشورهای همسایه مانند ترکیه و افغانستان، بر اساس دیپلماسی و به طریق مسالمت‎آمیز است.

نماینده مردم قزوین در پایان اظهار کرد: امیدواریم با پی‌گیری به موقع و قاطع  دریافت حق‌آبه ملت، از سوی وزارت امور خارجه و «امیر عبداللهیان»، به زودی شاهد جاری شدن حق‌آبه  ملت ایران از سوی کشورهای افغانستان و ترکیه به کشورمان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha