کد خبر 206662
۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با «حیات» تصریح کرد؛

دیپلماسی دولت سیزدهم مانع دشمنی‌ها علیه کشور در خاورمیانه/مطالبه حق‌آبه ملت ایران با در نظر گرفتن هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با همسایگان

دیپلماسی دولت سیزدهم مانع دشمنی‌ها علیه کشور در خاورمیانه/مطالبه حق‌آبه ملت ایران با در نظر گرفتن هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با همسایگان

رحمانی، گفت: زمانی شاهد دشمنی‌ از سوی برخی کشور ها در خاورمیانه بر علیه ایران بودیم که دیپلماسی قوی دولت سیزدهم با سایر کشورها  از جمله عربستان، مانع ادامه این دشمنی‌ها شد. در ادامه امیدواریم ضمن رعایت حقوق ملت ایران به دور از هر اختلاف و تشنج، شاهد رهاسازی حق‌آبه ایران از سوی ترکیه و افغانستان باشیم.

رحمانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات؛ در خصوص عدم جاری‌سازی حق‌آبه ایران از سوی ترکیه، گفت: شاهد هستیم که جاری نکردن حق‌آبه ایران از سوی ترکیه، غرب ایران را تحت الشعاع قرار داده و باعث بروز خشکسالی ، نبود آب شرب و آسیب به بخش کشاورزی در این منطقه شده است. زمانی شاهد دشمنی‌ از سوی برخی کشور ها در خاورمیانه بر علیه ایران بودیم که دیپلماسی قوی دولت سیزدهم با سایر کشورها  از جمله عربستان، مانع ادامه این دشمنی‌ها شد. در ادامه امیدواریم ضمن رعایت حقوق ملت ایران به دور از هر اختلاف و تشنج، شاهد رهاسازی حق‌آبه ایران از سوی ترکیه و افغانستان باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: بر اساس قوانین بین‌المللی حریم رودخانه‌ها، دریاها، تمامی کشورهای بالادستی موظف هستند حقوق کشورهای پایین‌دستی را پرداخت کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه، با اشاره به بروز خشکسالی چندین ساله درکشور که اقلیم بخش عظیمی از مناطق را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: در کنار خشکسالی موجود و کاهش نزولات آسمانی در کشور، جاری نکردن حق‌آبه ایران از سوی کشورهای همسایه مشکلات عدیده ای را برای شهروندان رقم زده که در صورت عدم پی‌گیری و حل مسئله بر اساس قوانین بین‌الملل از سوی سیاست خارجی، شاهد تبعات گسترده‌تر و زیان‌بار این مهم برای مردم و کشور در سالهای پیش‌رو شاهد خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha