کد خبر 213818
۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با «حیات»:

رفتن به زیارت اربعین را مرهون خون شهدا و ایثارگران هستیم + فیلم

رفتن به زیارت اربعین را مرهون خون شهدا و ایثارگران هستیم + فیلم

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل گفت: اگر امروز این امکان برای‌مان فراهم است که می‌توانیم به زیارت اربعین مشرف شویم و در یک فضای معنوی با کمال امنیت و به‌دور از هرگونه ناامنی و با فکر آسوده به همراه خانواده‌ها و فرزندان به اربعین برویم، همه را مرهون خون شهدا عزیزمان و زحمات ایثارگران هستیم.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی حیات بیان داشت: اگر امروز این امکان برای‌مان فراهم است که می‌توانیم به زیارت اربعین مشرف شویم و در یک فضای معنوی با کمال امنیت و به‌دور از هرگونه ناامنی و با فکر آسوده به همراه خانواده‌ها و فرزندان و میلیون‌ها نفر از ایران اسلامی به اربعین برویم و مردم عراق نیز به زیبایی و کریمانه به‌عنوان زائر امام حسین (ع) از زائران پذیرایی کند، این‌ها همه مرهون خون شهدای عزیزمان  و زحمات ایثارگران هستیم.
 
وی افزود: شهدا و ایثارگران از خودشان و  جانشان گذشتند تا ما امروز این امنیت را در کشورمان داشته باشیم؛ همچنین کشورهای منطقه نیز به پشتوانه امنیتی که در کشور ما است خودشان را امن می‌دانند، قطعاً در برنامه راه‌پیمایی اربعین و وظیفه همه ما این است که یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم.

حجت الاسلام عادل با اشاره به ترویج یاد و خاطره شهدا در راهپیمایی اربعین ادامه داد: در اکثر مواکب ما برنامه‌هایی را راجع‌ به بزرگداشت شهدا تدارک دیده ایم، خیلی از موکبی که از شهرستان‌های خودشان حرکت می‌کنند در کنار قبور مطهر شهدا یک برنامه وداع و خداحافظی برپا می‌کنند و با نام و یاد شهدای خودشان در موکبشان برنامه‌هایشان را اجرا می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به مجاهدت‌ها و رشادت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تسهیل زیارت و  برگزاری مراسمات اربعین در کربلا گفت: با توجه به این‌که درواقع سیدالشهدای مقاومت شهیدحاج‌قاسم سلیمانی در موضوع اربعین نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشت، ما امروز می‌توانیم برنامه‌های اربعین را به‌راحتی اجرا و برپا کنیم و به زیارت امام حسین (ره) برویم.
 
وی ادامه داد: چند برنامه‌ ویژه در برپایی محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن هم در  بغداد و هم در حرم کاظمین علیه السلام و هم در شهر مقدس کربلا در حرم سیدالشهداء علیه السلام تحت عنوان بزرگداشت شهدای مقاومت خواهیم داشت، پویش‌های ختم قرآن نیز به یاد و به نام شهدا انجام خواهد شد.

حجت الاسلام عادل با اشاره به تعداد مواکب سازمان اوقاف و امورخیریه و خدمات در مرزها اظهار کرد: سیصد و شصت و چهار موکب در مجموع در  عراق و در مرزها و مسیرهای منتهی به مرزها توسط امامزادگان، موقوفات، خادمین، هیئت‌های امن ، متولیان موقوفات و مبلغین در عرصه فرهنگی و قاریان قرآن در برنامه‌های قرآنی به خدمت‌رسانی خواهند پرداخت.
 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: تقریباً در همه مرزها  افراد حضور دارند؛ مرز میرجاوه برای ورود زائرین پاکستانی تدارک دیده شده همچنین در شلمچه و چزابه در استان خوزستان، در مهران، خسروی،تمرچین، بیله سوار و باشماق هم همکاران ما در مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه در سمت سلیمانیه ان‌شاءالله به خدمات خواهند پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha