کد خبر 210993
۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با «حیات»:

حضور زائران در سامرا موجب وحدت است

حضور زائران در سامرا موجب وحدت است

حجت الاسلام عادل گفت: حضور زائران در سامرا می‌تواند پیام ویژه ای را منتقل کند، با توجه به اینکه بیشتر ساکنین سامرا برادران اهل سنت هستند، حضور زائرین در آنجا می‌تواند در راستای تقویت و وحدت بین شیعه و سنی موثر باشد.

حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه نشست هماهنگی مواکب محور سامراء و بلد در ایام اربعین حسینی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات بیان داشت: امروز در سازمان اوقاف و امورخیریه همایشی برای هماهنگی مواکبی که قرار است در ایام اربعین در شهر سامرا به زائرین خدمتگزاری کنند برگزار شده است. با توجه به شرایط خاصی که در سامرا وجود دارد می‌طلبد که مواکب برنامه ریزی جدی‌تری را داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت حضور زائران در سامرا افزود: حضور زائران در سامرا می‌تواند پیام ویژه‌ای را منتقل کند، با توجه به اینکه بیشتر ساکنین سامرا برادران اهل سنت هستند، حضور زائرین در آنجا در راستای تقویت و وحدت بین شیعه و سنی می‌تواند موثر باشد، در همین راستا خدمتگزاران به امام حسین (ع) مشتاقند که در آنجا هم بتوانند خدمات ارائه بدهند.

حجت الاسلام عادل گفت: در مجموعه سازمان اوقاف نیز مواکب از شش استان در شهر سامرا حضور پیدا می‌کنند که از جمله این استان ها قم، آذربایجان شرقی، مازندران، لرستان، هرمزگان و زنجان می‌باشند.

وی ادامه داد: در بحث خدمتگذاری اطعام و پذیرایی، اسکان، فعالیت‌های فرهنگی و مراسمات مذهبی با حضور چهره‌های شاخص و برنامه های متنوع؛ تقسیم کار و برنامه ریزی صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امیدوارم هم از نظر زمانی برای حضور مواکب و هم برای تقسیم کارهایی که لازم است انجام شود؛ بتوانیم خدمت بهتر و بیشتری را به زائرین در ایام اربعین در شهر سامرا ارائه بدهیم.

وی در پایان با پاسخ به این پرسش که واقفین چگونه می‌توانند اموال خود را برای ایام اربعین وقف کنند، بیان داشت: عمده مواکب توسط خیرین پشتیبانی می‌شود، اگر واقفین و خیرینی خواستند که اموالشان را وقف کنند و در این مسیر از اموالشان استفاده شود، همکارانم در مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور آماده و پذیرای مشاوره به آن‌ها هستند و اگر خواستند مالی را در این زمینه وقف کنند با آن‌ها همراهی می‌کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha