کد خبر 214869
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

حجت الاسلام سیدمحمد صالحی :

پیاده‌روی اربعین نوعی وقف است

پیاده‌روی اربعین نوعی وقف است

حجت الاسلام صالحی گفت: انقلاب بزرگی که به واسطه پیاده روی اربعین حاصل شده خودش نوعی وقف است و بهترین فرصت برای ترویج و تبلیغ این سنت حسنه به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار حیات؛ حجت الاسلام سیدمحمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه بیان داشت: وقف تعریفی فراتر از اسلام دارد به طوری که در سایر ادیان هم وقف وجود دارد. اما تعریفی که برای وقف در فرهنگ شیعه وجود دارد برگرفته از نهضت ابا عبدالله الحسین علیه السلام است. چرا که بیشترین موقوفات ما مربوط به سید الشهدا (ع) و مراسم و روضه های ایشان است.

وی ادامه داد: همانطور که دین اسلام به خاطر خون شهدای کربلا زنده مانده وقف هم مدیون واقعه عاشورا است.

پیاده‌روی اربعین نوعی وقف است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: حتی می‌توان گفت انقلاب بزرگی که به واسطه پیاده روی اربعین حاصل شده خودش نوعی وقف است و بهترین فرصت برای ترویج و تبلیغ این سنت حسنه به حساب می‌آید.

وی با اشاره به هجمه دشمنان علیه مراسمات عزاداری امام حسین (ع) تصریح کرد: از زمانی که دشمنان علیه مراسم روضه خوانی امام حسین علیه السلام کار کردند اتفاقا موقوفات بیشتری با این نیت وقف شدند. بنابراین طبیعی است که پیاده روی اربعین فرصت مغتنمی در این زمینه است.

از اولین نقطه در استان کرمانشاه تا آخرین نقطه خروجی این استان  ۱۰ موکب برپا شده است

حجت الاسلام صالحی با تشریح اقدامات انجام شده توسط استان کرمانشاه در برپایی موکب های اربعین گفت: استان کرمانشاه از قدیم الایام یکی از مبادی ورودی زائران امام حسین (ع) به کربلا بوده است و از دیرباز این افتخار را داشته که خدمتگزار زائران باشد.  

وی ادامه داد: از این رو در ایام اربعین کار گسترده تر از بقیه ایام است. بنابراین از اولین نقطه در استان کرمانشاه در شهرستان کنگاور تا آخرین نقطه خروجی در مرز خسروی، ۱۰ موکب برپا کردیم که روزانه ۳۵ هزار پرس به صورت نهار، صبحانه، شام و میان وعده به زوار خدمات رسانی می کنند. علاوه بر آن ۲۰ مبلغ بومی نیز در موکب ها مستقر هستند که در راستای کارهای خدماتی و فرهنگی فعالیت می کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: علاوه بر این چند موکب قرآنی هم به صورت نمادین برپا کردیم که به خاطر هتک حرمت به قرآن، برنامه های قرآنی انجام می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha