کد خبر 212393
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴

به همت پایگاه خبری «حیات» صورت گرفت؛

تولید مستند «روایت اسارت»

تولید مستند «روایت اسارت»

پایگاه خبری حیات به منظور تبیین ابعاد مختلف تبادل بزرگ اسرا بین دو کشور ایران و عراق مستندی با عنوان «روایت اسارت» را تولید کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ 26 مردادماه در تقویم تاریخ انقلاب اسلامی به نام آزادگان سرافراز ثبت شده است. در این روز اسرای ایرانی پس از تحمل سال ها رنج به میهن بازگشتند تا استقامت آنان درسی برای همه تاریخ و فتحی دوباره برای سربازان امام خمینی (ره) باشد. 

به همین مناسبت پایگاه خبری حیات مستند تصویری با عنوان «روایت اسارت» را تهیه کرده تا فضایی جدید برای ثبت و ضبط گنجینه ‏ارزشمند خاطرات اسرا فراهم آید.
در این مستند تلاش شده تا گفتگوهایی با اسرای ایرانی، اسرای عراقی، رزمندگان «احرار» و اعضای لشکر بدر، مسئولان نگهداری اسرای عراقی، اعضای کمیسیون اسرا و مفقودین جنگی و نهایتا تیم مذاکره کننده در تبادل بزرگ انجام دهیم. 

در این مستند به روایت 4 اسیر عراقی از دوران اسارت در ایران پرداخته شده تا تفاوت نگهداری ایران از اسرای عراقی با نوع نگهداری رژیم بعث از اسرای ایرانی با زبانی شفاف و به دور از آلایش به نمایش گذاشته شود.

همچنین در این مستند گفتگوهایی را با محمود ملکیان کارشناس وقت امور اسرا وزارت خارجه؛ عسگر روح نواز مسئول وقت کمیته تشخیص و تفکیک اسرا و همچنین مسئول وقت کمیته فرهنگی و کمیته بهداشت و درمان اسرای جنگی؛ امیر سرتیپ عبدالله نجفی سرپرست کمیسیون اسرا و مفقودین جنگی در دهه 70؛ مجید شاه حسینی عضو فعال کمیته مذاکرات به‌منظور تبادل اسرا در جنگ تحمیلی و علیرضا اسلامی معاون شهید نظران در کمیسیون اسرای جنگی داشتیم تا ابعاد مختلف تبادل انبوه اسرا بین دو کشور ایران و عراق بررسی گردد.

مستند «روایت اسارت» به تبیین منشور آزادگان و چرایی شکل گیری آن، نحوه اسیرداری ایران در مقابل عراق، روند مذاکرات برای تبادل بزرگ، آمار و ارقام اسرای مبادله شده، چرایی 18 سال اسارت شهید لشگری، سختی های اسارت و شهادت شهید تندگویان و در نهایت بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی خواهد پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صغری یارمحمدی IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 0
    سلام خسته نباشید مستند روایت اسارت خیلی خوب و جذاب هست از عوامل تولید کننده خیلی تشکر می‌کنم