کد خبر 212857
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

هسته های اصلی حشدالشعبی را گروه احرار تشکیل می دهند

هسته های اصلی حشدالشعبی را گروه احرار تشکیل می دهند

نماینده سپاه در کمیسیون نگهداری از اسرا گفت: امروز هسته های اصلی حشدالشعبی را گروه احرار تشکیل می دهند که نتیجه تلاش ها و زحمات مسئولان در نگهداری از اسرا بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ سردار سید احمدرضا آقامیری، نماینده سپاه در کمیسیون نگهداری از اسرا در اولین گردهمایی مسئولان نگهداری از اسرای عراقی در دوران دفاع مقدس بیان داشت: به یاد دارم در دورانی از نگهداری اسرا، 16 هزار اسیر عراقی در اختیار داشتیم که قرار شد از میان آنان بر اساس گزینش و آموزش؛ گروهی به عنوان «احرار» را  تشکیل بدهیم.

وی افزود: پس از گزینش ها و آموزش های متوالی 10 هزار و 400 نفر از اسرا گزینش شدند که البته این اسرا بعدها در 15 مرحله آزاد شدند که البته باید بگویم در آن دوران بعد از آموزش تحویل سپاه داده شدند و امروز هسته های اصلی حشد الشعبی عراق را همین گروه احرار تشکیل می دهند که نتیجه تلاش ها و زحمات شما مسئولان در نگهداری از اسرا بود. 

نماینده سپاه در کمیسیون نگهداری اسرا گفت: گاهی به برخی از اسرا می گفتیم در حال تبادل هستیم و باید به کشور خود بازگردید که آن ها می گفتند نه نمی خواهیم بازگردیم. در گروه احرار افرادی مسیحی و اهل سنت بودند که بسیاری از آنها مسلمان شدند. 
 
سردار آقامیری بیان کرد: از گروه احرار 370 شهید داده ایم همچنین بیش از 500 جانباز  از آن دوران می باشند که امروز در خدمت شان هستیم.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha