کد خبر 208054
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

مدیرکل امور مجریان آزادراه‌ها خبر داد؛

دریافت عوارضی آزادراه تهران_ شمال به صورت یکجا

دریافت عوارضی آزادراه تهران_ شمال به صورت یکجا

ملازینل گفت: نرخ عوارضی تمامی بخش‌های آزاد راه تهران _ شمال به صورت یک جا دریافت خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ محمود ملازینل، در خصوص نرخ عوارضی قطعه دوم آزاد راه تهران _شمال گفت: شرکت ساخت و شرکت آزاد راه پیشنهاد خود را برای نرخ عوارضی که حدود ۵۰ تومان برای این قطعه است به وزارت راه وشهرسازی  ارائه کرده است اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

به گفته مدیرکل امور مجریان آزادراه ها گفت: نرخ  عوارض سه قطعه از جمله قطعه اول،  تونل البرز و قطعه دوم  به صورت یکجا در همان ورودی آزاد راه دریافت می شود.

 او می گوید: با بهره‌برداری از قطعه اول و باند رفت قطعه دوم آزاد راه تهران_شمال، مسیر ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه کاهش می یابد.

 ملازینل گفت: با بهره‌برداری از قطعه دوم آزاد راه تهران _ شمال ما شاهد کاهش ۵۰ دقیقه ای مسیر و ۵ کیلومتری طول مسیر خواهیم بود.

به گفته مدیرکل امور مجریان آزادراه ها، قطعه دوم آزاد راه تهران_ شمال  همراه با تونل البرز به طول ۲۲ کیلومتر دارای بیشترین حجم تونل و پل در یک پروژه است به طوریکه ۸۶ درصد مسیر از پل و تونل تشکیل شده است که این موضوع نشان دهنده حجم سنگین عملیات اجرایی به همراه پیچیدگی های فنی در ساخت یک آزادراه است.

ملازینل گفت: در این مسیر ۱۶ تونل به میزان ۱۲ کیلومتر و ۳۰۰ متر و دارای ۹ پل به طول یک کیلومتر قرار دارد.

او گفت: میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در این مسیر ۵هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که ارزش روز آن ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است. 

مدیرکل امور مجریان آزادراه ها گفت: هزینه ساخت این پروژه ها  ۵۰ _۵۰ است که ۵۰ درصد آن توسط دولت و ۵۰ درصد بنیاد مستضعفان  بوده است  اما در حال حاضر ۲هزار میلیارد تومان  بنیاد  بیشتر سرمایه گذاری کرده است.

او گفت: باند برگشت این قطعه  ۳۵ درصد پیشرفت کرده و در صورتی که  تامین اعتبار شود  تا پایان ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد و در حال حاضر منطقه دوم ۱۴هزار میلیارد  تومان نیاز دارد تا کامل شود. 

مذاکره اولیه با چینی‌ها برای قطعه سوم آزادراه تهران _ شمال انجام شده است

 ملازینل در خصوص  آخرین وضعیت قطعه سوم  گفت: منطقه سه در حال کار مطالعاتی است مذاکرات اولیه با چینی انجام شده با حضور بنیاد مستضعفان  که در قبال تهاتر نفت این کار مهندسی  اجرا شود و در صورتی که تفاهم شود  در ۸۰ درصد پروژه از پیمانکاران ایرانی استفاده شود.

او گفت: تاکنون یک نفر هم فوتی در آزاد راه تهران _شمال نداشته ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha