کد خبر 203789
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱

۲۲ کیلومتر از آزاد راه تهران -شمال کمتر از یک ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد

۲۲ کیلومتر از آزاد راه تهران -شمال کمتر از یک ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: مسیر رفت قطعه دوم آزاد راه تهران شمال که ۲۲ کیلومتر است در تیرماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، خیرالله خادمی گفت: عملیات ساخت ۲۲ کیلومتر باند رفت به همراه تونل البرز در منطقه دوم آزادراه تهران - شمال  تا تیرماه امسال به بهره برداری می‌رسد، اکنون عملیات آزمایشی و ایمنی این آزاد راه در حال انجام است و امیدوار هستیم تا تیر ماه امسال به بهره برداری برسد.

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور عملیات عمرانی، در منطقه ۲ آزادراه به صورت ۹۵ درصد تکمیل شده و با تکمیل خرید و نصب تجهیزات الکترومکانیکال که اجرای آن مستلزم تامین منابع مالی است؛ تا پایان بهار این قطعه از آزادراه را زیر ترافیک خواهیم برد.

او می‌گوید: عملیات ساخت ۲۲ کیلومتر باند رفت به همراه تونل البرز در منطقه دوم آزادراه تهران - شمال در این قطعه قرار دارد با افتتاح آن این قطعه مسیر رفت از ابتدای قطعه اول شروع  و تا پایان تونل البرز ادامه می‌یابد و  مسیر برگشت هم تنها در قطعه اول آزاد راه تهران - شمال وجود دارد.

گفتنی است باند رفت آزادراه شامل باند غربی به علاوه تونل شرقی البرز است که تونل شرقی البرز  به اتمام رسیده و در حال بهره‌برداری است؛ اما ۱۶.۲ کیلومتر از باند غربی باقی مانده است. همچنین پیش‌بینی‌مان از زمان بهره‌برداری از باند برگشت، سال ۱۴۰۳ است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha