کد خبر 208203
۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

اتمام باند برگشت قطعه دوم آزاد راه تهران _ شمال تا پایان دولت سیزدهم

اتمام باند برگشت قطعه دوم آزاد راه تهران _ شمال تا پایان دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران _ شمال گفت: سرمایه گذاری در این پروژه آزاد راهی به صورت ۵۰ _۵۰ است و بنیاد مستضعفان به عنوان پیمانکار اصلی در این پروژه حضور دارد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ امروز با دستور رئیس جمهور قطعه دوم آزاد  راه تهران_شمال به بهره‌برداری رسید و طبق اعلام وزیر راه وشهرسازی و همچنین رئیس بنیاد مستضعفان عملیات اجرایی وطراحی برای قطعه سوم هم آغاز می شود.

برای  اجرای این پروژه ۵هزار و۱۰۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده که ارزش روز آن ۸هزار و۳۰۰ میلیارد تومان است که‌ باید ۴۰ درصد از این میزان سرمایه گذاری از طریق عوارض بازگشت داده شود بنابراین در حال حاضر نرخ عوارض در قطعه اول ۳۸ هزار تومان در روزهای عادی و در روزهای پیک سفر ۵۰ هزار تومان است و نرخ عوارضی تونل البرز هم  ۵۰ هزار تومان است اما هنوز نرخ عوارضی برای قطعه دوم اعلام نشده است.

آزاد راه تهران _ شمال یکی از مهم ترین پروژه های عمرانی در کشور است که به گفته رئیس بنیاد مستضعفان با حضور مهندسان و پیمانکاران ایرانی طلسم ساخت این پروژه شکسته شد و ظرف مدت دو سال ۲۲ کیلومتر از آزاد راه که بخش زیادی از آن سازه و پل است اجرایی شد.

در همین رابطه امروز سید پرویز فتاح گفت:  آزاد راه تهران_ شمال یک  پروژه ملی بسیار مهم بود که  امروز افتتاح  کردیم  حدود ۲۰ سال برای ساخت آزاد راه تهران _ شمال  تردید  وجود داشت اما اراده ما بود که توانستیم آن را بسازیم .

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان،   این قطعه طی دو سال نیم به بهره برداری رسید و  این پروژه  با این عظمت نمایشگاهی از تکنولوژی و هنر عمرانی ایران است چراکه تمامی این پروژه ها    از پیمانکاران   و تجهیزات به صورت کامل ایرانی است.

او می‌گوید: منطقه برگشت قطعه دوم آزاد راه  ۴۵ درصد پیشرفت دارد و تا پایان دولت به بهره برداری می رسد و اراده‌ کامل برای اجرای آن وجود دارد و بنیاد  مستضعفان  در کنار دولت   و شریک آن  است البته  یک مقدار بیشتر از شراکت  بنیاد مستضعفان  آورده دارد  و باعث شده ملت ایران  با امنیت بیشتر عبور کنند

 فتاح گفت: این جاده ای از نظر  تجهیزات هیچ نقص ندارد و کامل بوده و در سطح تراز بین المللی است  برای  قطعه سوم رئیس جمهور باید امروز اعلام کند و تکلیف نهایی را مشخص کرده و در این بخش هم بنیاد مستضعفان آمادگی کامل دارد.

 او گفت:  ۱۰ شرکت پیمانکار و  مشاور  به صورت شبانه روز فعالیت کرده و حقوق  تمامی کارگران به موقع پرداخت شده است و و عده ادامه قطعه دو  و مسیر برگشت تا پایان دولت  محقق می شود.

همچنین سعید شاهسواری مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران _ شمال گفته بود: قطعه دوم آزاد راه به گونه ای طراحی شده و جت فن های داخل تونل به گونه ای است که در زمان های پیک با دستور پلیس راهور امکان استفاده از مسیر جنوب به شمال در تونل البرز و قطعه دوم وجود دارد و در حال حاضر به صورت کامل و شبانه روز کارگران و مهندسان در این پروژه در حال فعالیت برای اتمام باند برگشت هستند.

او گفت: سرمایه گذاری در این پروژه به صورت ۵۰ _۵۰ است و بنیاد مستضعفان به عنوان پیمانکار اصلی در این پروژه حضور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha