کد خبر 208060
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

در نشست تعدادی از ورزشکاران هیأت ورزش کارگری استان بیان شد؛

سرانه ورزش کارگری سیستان و بلوچستان برای هر نفر یک متر و ۴۰ سانت است

سرانه ورزش کارگری سیستان و بلوچستان برای هر نفر یک متر و ۴۰ سانت است

 سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: هر قدر سلامت کارگران و خانواده های آنها بیشتر و بهتر تامین شود جامعه ای بالنده و پرنشاط تر خواهیم داشت و به بهبود شرایط محیط کار و ارتقای بهره‌وری و کاهش آسیب های اجتماعی کمک می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ خلیل‌احمد سلامی امروز چهارشنبه ۱۴ تیر در نشست با رئیس، دبیر و تعدادی از ورزشکاران هیأت ورزش کارگری استان افزود: جامعه کار و تولید برای حضور سالم و پرتلاش در محیط های کار، علاوه بر بسترهای مناسب نظیر تامین معیشت و امنیت شغلی، به سلامت جسمی و روحی و نشاط نیاز دارد که این مهم با فعالیت‌های منظم ورزشی در قالب ورزش کارگری در دسترس خواهد بود.

وی اظهار کرد: نشاط و شادابی و حرکت به سمت سلامتی، همیشه از ارکان مهم و اهداف اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بین جامعه هدف بوده و این موضوع در استان سیستان و بلوچستان با تعامل کارفرمایان و پیگیری هیأت ورزش کارگری به نحو مطلوب در حال انجام است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تاکید بر اینکه در همه واحدهای تولیدی این استان باید به پیوست اجتماعی فعالیت ها توجه شود، ادامه داد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بالقوه ای در امر ورزش دارد که امیدواریم با هم افزایی کارگران و کارفرمایان، از این ظرفیت ها برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در جامعه هدف  استفاده شود.

سلامی گفت: از هر اقدامی که زمینه ساز توسعه ورزش کارگری در استان باشد حمایت می کنیم چرا که باعث ارتقای سطح سلامتی و نشاط این عزیزان خواهد شد.

رئیس هیأت ورزش کارگری استان نیز در این نشست از تحت پوشش قرار دادن ۵۲ رشته ورزشی در دو بخش بانوان و آقایان توسط این هیأت خبر داد و افزود: در شهریور ماه جاری میزبان مسابقات پاورلیفتینگ کارگران کشور در این دو بخش خواهیم بود که در بخش بانوان برای اولین بار در کشور این مسابقات برای جامعه کارگری برگزار می‌شود.

حسین سعیدیان اظهار کرد: با توجه به آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان، سرانه ورزشی برای هر نفر، یک متر و ۴۰ سانت است که عدد بسیار کم و ضعیفی است و می طلبد در راستای توسعه ورزش کارگری اقدامات جدی‌تر و حمایت های قاطع‌تری انجام شود.

وی گفت: عدم وجود الزامات قانونی لازم و قوانین بالادستی حمایتی در حوزه ورزش کارگری و قوانینی که از محل اجرای آن، منابع مالی به متولیان ورزش کارگری برسد، عملاً بزرگترین آسیب حوزه ورزش کارگری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha