کد خبر 204778
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹

کارشناس اقتصادی در گفتگو با «حیات» عنوان کرد؛

ضرورت اتخاذ استراتژی بلند مدت در جذب سرمایه‌گذاران خارجی

ضرورت اتخاذ استراتژی بلند مدت در جذب سرمایه‌گذاران خارجی

«میرزایی»، بر ضرورت اتخاذ استراتژی بلند مدت در جذب سرمایه‌گذاران خارجی در پی عملیاتی شدن توافق برجام تاکید کرد.

«علی میرزایی» کارشناس اقتصادی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات؛ با اشاره  به سفر سلطان عمان به کشورمان، با هدف پی‌گیری موضوع هسته‌ای ایران و تاثیر آن بر اقتصاد کشور، گفت: با توجه به اینکه موضوع هسته‌ای ایران چند سال است که در حال پی‌گیری است، و سفر سلطان عمان با هدف واسطه‌گری در این خصوص به کشورمان انجام شده است، دستاورد این سفر و تاثیر آن بر ابعاد مختلف کشور از جمله اقتصاد، منوط بر اعلام نتیجه این مهم از سوی دولت است.

میرزایی در ادامه با توجه به مشخص نبودن نتیجه این توافق، بیان کرد: این امر می‌تواند در خصوص کاهش انتظارات تورمی تاثیرگذار بوده و از آن جلوگیری کند.

این کارشناس اقتصاد با تاکید بر تاثیر سفر سلطان عمان با هدف میانجگری موضوع هسته‌ای کشورمان، تصریح کرد: اگر اخبار خوب مذاکرات و ایجاد روابط خوب اقتصادی، منجر به ایجاد روابط عادی ایران، وصل روابط کارگزاری بانکی ایران با سایر کشورها، دسترسی ایران به منابع مالی بلوکه شده خود و تسهیل‌گری به منابع ارزی خارجی کشور شود، می‌تواند روی کنترل هیجانی قیمت‌ها در بازار و اقتصاد کشور؛ از جمله بازار ارز، سکه و طلا تاثیرگذار بوده و با بسترسازی صادرات و واردات، گشایش اقتصادی را برای کشور به همراه داشته باشد. 

در پایان به گفته وی تحقق موارد ذکر شده نیازمند زمان‌بندی و فرایند بلند مدت است. از آنجایی که نرخ سرمایه‌گذاری در کشور در سالهای اخیر روند نزولی داشته؛ متاسفانه ما بسیاری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری را از دست داده‌ایم که موضوع ایجاد روابط با سایر کشورها می‌تواند در بحث سرمایه‌گذاری کشورمان مفید بوده و زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذاران خارجی و تاسیس بنگاههای خارجی در ایران باشد؛ که لازمه این امر داشتن استراتژی بلند مدت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha