کد خبر 203926
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

بررسی «حیات» از تاثیر سفر سلطان عمان بر بازار «ارز» ایران؛

دلار وارد فاز انتظاری شد

 دلار وارد فاز انتظاری شد

کارشناسان می‌گویند: به واسطه سفر سلطان عمان به ایران با هدف پی‌گیری موضوع هسته‌ای، چنانچه توافق جدیدی در راه باشد؛ قیمت دلار وارد کانال کاهشی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ همزمان با سفر «هیثم بن طارق» پادشاه عمان به کشورمان، پیامدهای این سفر از ابعاد مختلفی از سوی کارشناسان و تحلیل‌گران اقتصادی و سیاسی مورد بررسی  قرار گرفته که به همین دلیل سفر این مقام عمان به ایران، اتفاقی مهم در ابعاد مختلف سیاسی، تجاری و اقتصادی برای کشورمان به شمار می‌رود.

بر این اساس در هفته گذشته بازار ارز کشور تحت تاثیر سفر «هیثم بن طارق» دست‌خوش تغییر و تحولاتی شد. نتیجه این بود که قیمت دلار که تا نیمه کانال ۵۱ هزار تومان پایین آمد و مجددا روند سعودی به خود گرفت و به مرز ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

اما از دیروز 9 خرداد ماه 1402، تحت تاثیر اخبار جدید از سفر سلطان عمان به ایران، بازار ارز کشور دست خوش تحولاتی شد؛ به شکلی که روند کاهشی قیمت دلار ثابت ماند.

بررسی تاثیر سفر سلطان عمان بر بازار «ارز» ایران/ دلار وارد فاز انتظاری شد

گفتنی است که بدون اخبار و اطلاع‌رسانی نهایی مسئولین از  نتیجه مذاکرات، طبیعتا دلار از قیمت ۵۰ هزار تومان پایین‌تر نخواهد رفت.

بنابراین می‌توان با اطمینان تایید کرد که هدف اصلی این سفر، پیگیری مذاکرات هسته‌ای بوده و احتمالا نتیجه این دیدار و گفتگوها طی چند روز آینده از سوی مسئولین  در اخبار و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 به گفته برخی کارشناسان، اگر به واسطه سفر سلطان عمان به ایران با هدف پی‌گیری موضوع هسته‌ای، توافق جدیدی در راه باشد؛ قیمت دلار وارد کانال ۴۰ هزار تومان خواهد شد که به واسطه این مهم می‌توان چشم‌انتظار آرامتر شدن روزهای طوفانی اقتصاد ایران بود.

در پایان لازم به ذکر است که مهم‌ترین نکته این سفر، رویکرد سران دو کشور در جهت رسیدن به تدوین یک سند همکاری  مشترک بوده؛ موضوعی که همکاری و تبادلات تجاری-اقتصادی ایران و عمان را تقویت کرده و زمینه‌ساز گسترش بیشتر روابط میان دو کشور خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha