کد خبر 203760
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

چشم‌انداز روشن رشد تبادلات تجاری اقتصادی ایران و عمان

چشم‌انداز روشن رشد تبادلات تجاری اقتصادی ایران و عمان

بعد از سفر سال گذشته رئیس جمهور کشورمان به مسقط، حجم تبادلات تجاری بین ایران و عمان افزایش چشمگیری داشته و شواهد حکایت از این دارد که در سال آتی نیز شاهد روند افزایشی روابط تجاری بین دو کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ شورای بازرگانان ایران و عمان در سال1389 برابر با 2010 میلادی با 7 عضو تشکیل شد.

از پایان سال 1392 با توجه به رشد تبادلات تجاری بین ایران و عمان و علاقه‌مندی فعالان اقتصادی و بازرگانان ایران به فعالیت اقتصادی در عمان، مصوب شد تا فعالیت‌های شورای بازرگانان به سطح اتاق مشترک ارتقاء پیدا کند. 

روند رو به رشد مبادلات تجاری ایران و سلطنت عمان نشانگر چشم‌انداز مثبت در توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور است. گزارش‌های آماری نشان می‌دهد  که حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن در مجموع با افزایش 41 درصد همراه بوده است.

به گفته کارشناسان در حوزه مبادلات تجاری، زمینه‌های متعددی برای صادرات کالا از ایران و عمان و نیز تامین برخی اقلام مورد نیاز بازار ایران از طریق عمان قابل ذکر است و برای اینکه برنامه‌ریزی بلند مدت روابط اقتصادی و توسعه پایدار میان دو کشور ماندگار باشد، باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های مشترک حرکت کنیم.

چشم‌انداز روشن رشد تبادلات تجاری_ اقتصادی، ایران و عمان

براساس این گزارش، «خاندوزی» وزیر اقتصاد و دارایی نیز در خبری از امضا توافقنامه‌ای جهت تشکیل کمیته مشترک سرمایه‌گذاری بین ایران و عمان خبر داد.

بر اساس این توافقنامه دو کشور ایران و عمان طرف‌هایی را معرفی کردند تا پروژه‌های سرمایه‌گذاری، به تأیید این کمیته مشترک برسد و در اسرع وقت اجرایی شود.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی  پیش از سفر سلطان عمان به تهران نیز توافقاتی در این خصوص بین دو کشور انجام شده بود که با استناد به آن بتوان از دوره تجارت به دوره سرمایه‌گذاری‌های دو کشور البته همراه با تکامل تجاری حرکت کرد.

بر این اساس در پایان با نگاهی به چشم‌انداز روابط اقتصادی دو کشور در آینده می توان گفت که بعد از سفر سال گذشته رئیس جمهور کشورمان به مسقط، حجم تبادلات تجاری بین ایران و عمان افزایش چشمگیری داشته و شواهد حکایت از این دارد که در سال آتی نیز شاهد روند افزایشی روابط تجاری بین دو کشور خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha