کد خبر 203994
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

عضو کمیسیون عمران در گفتگو «حیات» اظهار کرد؛

انتقال آب به سیستان و بلوچستان از دریای عمان/ کریدور شمالی _جنوبی حلقه‌های مفقوده ترانزیت کشور

انتقال آب به سیستان و بلوچستان از دریای عمان/ کریدور شمالی _جنوبی حلقه‌های مفقوده ترانزیت کشور

«شاکری» گفت: کریدورهای شمالی و جنوبی  بخصوص آنهایی که از جنوب کشور و از بندر عباس، چابهار و بوشهر عبور می‌کنند، از سوی کمیسیون عمران مجلس به شدت مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته‌اند؛ چرا که این کریدورها حلقه‌های مفقوده ترانزیت در کشور و نقل و انتقالات مسافر و توسعه جانبی استانها هستند.

«اقبال شاکری»، عضو کمیسیون عمران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات؛ با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای عمران و آبادانی سیستان و بلوچستان و سایر مناطق محروم کشور، از سوی کمیسیون عمران مجلس، گفت: تمامی مناطق کشور نیازهای عمرانی دارند، اما مناطق کمتر برخوردار نیاز به بودجه و ساماندهی عمرانی بیشتری دارند.

این نماینده مجلس بیان کرد: نیازهای عمرانی مناطق محروم و کم برخوردار از چند بعد خود را نشان می‌دهند که عبارتند از جاده و حمل و نقل، آب شرب و مسکن، انرژی که عبارتند از برق و آب و گاز.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، این کمیسیون از طریق نمایندگان این استانها، با هدف خدمات‌رسانی عمرانی مدام با وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی در ارتباط است.

وی تاکید کرد که کمیسیون عمران مجلس در ارتباط با نمایندگان استانها با هدف رفع مشکلات عمرانی تمامی استانها بویژه مناطق محروم در سطح مطلوبی عمل کرده و حدود 18 نماینده از استانها در کمسیون عمران نمایندگانی دارند.

شاکر بیان کرد: طی جلساتی که با وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی در خصوص بودجه در نظر گرفته شده در سال 1402 داشتیم، خاص برای مناطق کمتر توسعه یافته و سایر نقاط کشور نیز حمایت‌های خوبی انجام شده و بودجه مناسبی در نظر گرفته شد که از جمله آنها عبارتند از ردیف بودجه‌هایی در خصوص تهاتر نفت و مولدسازیهای دستگاههای اجرایی علاوه بر ردیف بودجه با هدف توسعه سه حوزه عمرانی نام برده شده با محوریت مناطق محروم.

انتقال آب به سیستان و بلوچستان از دریای عمان/ کریدور شمالی _جنوبی حلقه‌های مفقوده ترانزیت کشور

وی افزود: در خصوص آب‌رسانی به مناطق محروم نیز با سفر رئیس جمهور به سیستان انتقال آب از دریای عمان به این استان کلید خورد که در ادامه قرار است این وضعیت شامل حال استانهای دیگر نیز شده و سایر استانها نیز از این روش آبرسانی بهره‌مند شوند.

به گفته این نماینده مجلس، موضوع آب‌رسانی به سیستان از دریای عمان جدای از حیات بخش بودن آن، زمینه‌ساز ایجاد مشاغل و موقعیت‌های مختلف برای ساکنان این مناطق نیازمند حمایت در عرصه‌های مختلف است.  

شاکری در ادامه تصریح کرد: کریدورهای شمالی و جنوبی  بخصوص آنهایی که از جنوب کشور و از بندر عباس، چابهار و بوشهر عبور می‌کنند از سوی کمیسیون عمران مجلس به شدت مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته‌اند؛ چرا که این کریدورها حلقه‌های  مفقوده ترانزیت در کشور ما و نقل و انتقالات مسافر و توسعه جانبی استانها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha