کد خبر 208213
۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با «حیات»؛

رسیدگی به مشکلات عمرانی مناطق محروم/ راه ارتباطی شمال به جنوب حلقه مفقوده ترانزیتی کشور است

رسیدگی به مشکلات عمرانی مناطق محروم/ راه ارتباطی شمال به جنوب حلقه مفقوده ترانزیتی کشور است

شاکری با بیان اینکه در بودجه سال 1402 جلسات متعددی با دو وزارتخانه نیرو و راه و شهرسازی در خصوص حمایت و رسیدگی به مسائل مناطق کمتر توسعه یافته انجام شده، گفت: کریدورهای شمالی و جنوبی که از جنوب کشور و از بندر عباس، چابهار و بوشهر عبور می‌کنند، حلقه‌های مفقوده ترانزیت در کشور برای نقل و انتقالات مسافر و توسعه جانبی استانها هستند.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار حیات مبنی بر اینکه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، چه گام عملی برای مسائل عمران و آبادانی مناطق محروم و کم برخوردار داشته و در بودجه سال 1402 تا چه میزان بودجه برای این مناطق در نظر گرفته شده است؟، گفت: مناطق مختلفی در کشور احتیاج به نیازهای عمرانی دارند اما مناطق کمتر برخوردار، نیازهایشان در سه یا چند موضوع بیشتر خود را نشان می‌دهد. کمیسیون عمران در سه حوزه با وزارتخانه های مانند وزارت نیرو در خصوص  برق، آب، گاز و ...، در حوزه مسکن با وزارتخانه راه و شهرسازی در خصوص جاده، حمل و نقل، آب شرب ارتباط داشته و در حال پیگیری و حل معضلات موجود هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت راه و شهرسازی از طریق نمایندگان استانی خود در کمیسیون عمران با هدف خدمات‌رسانی عمرانی تا حد مناسبی پیگیر رفع معضلات در مناطق محروم بخصوص استان سیستان و بلوچستان است. 

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون عمران مجلس با حدود 18 نماینده از استانها برای رفع مشکلات عمرانی تمامی استانها بویژه مناطق محروم در سطح مطلوبی ارتباط داشته و همکاری می کند.

شاکری در ادامه افزود: در بودجه سال 1402 جلسات متعددی با دو وزارتخانه نیرو و راه و شهرسازی در خصوص حمایت و رسیدگی به مسائل مناطق و اقشار محروم و کمتر توسعه یافته انجام داده و بودجه مناسبی برای تهاتر نفتی، مولدسازی‌ و دارایی دستگاههای اجرایی علاوه بر ردیف بودجه با هدف توسعه در هر سه حوزه مذکور، تعریف شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه آبرسانی به مناطق محروم به خصوص استان سیستان و بلوچستان با سفر رئیس جمهور به این استان امکان انتقال آب از دریای عمان به این استان رقم خورد که به استان های همجوار و در مسیر انتقال سرایت خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: انتقال آب نه تنها به زندگی افرد حیات می بخشد بلکه سبب اشتغالزایی و اقدامات دیگری در کنار این انتقال آب رقم خواهد خورد و این تنها فقط انتقال آب نیست بلکه انتقال شغل و حفظ زندگی در مناطق است.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: سفر رئیس جمهور سبب اتفاقات مناسبی در زمینه کریدورهای شمالی و جنوبی بخصوص آنهایی که از جنوب کشور و از بندر عباس، چابهار و بوشهر عبور می‌کنند، شده است که به دفعات، مورد پیگیری و بررسی کمیسیون عمران قرار گرفته است. کریدور شمال به جنوب حلقه مفقوده‌ای بود که توانست در زمینه ترانزیت، نقل و انتقالات بار و مسافر و همچنین توسعه جانبی استان‌ها در کشور ایفای نقش کند. بنابراین کریدورهای شمالی و جنوبی بخصوص آنهایی که از جنوب کشور و از بندر عباس، چابهار و بوشهر عبور می‌کنند از سوی کمیسیون عمران مجلس به شدت مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته‌اند؛ چرا که این کریدورها حلقه‌های مفقوده ترانزیت در کشور برای نقل و انتقالات مسافر و توسعه جانبی استانها هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال پیگیری هستیم تا با ایجاد کریدور رشت، آستارا که از سمت جنوبی به بوشهر و از سمت شمالی به سواحل مکران و چابهار ارتباط دارد بتوانیم زمینه ساز رشد و توسعه در کشور باشیم.

خبرنگار: زینب شیاس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha