کد خبر 161718
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌گو با «حیات» عنوان کرد؛

دولت سیزدهم بالاترین درصد موفقیت گازرسانی به روستاها در کشور را دارد

دولت سیزدهم بالاترین درصد موفقیت گازرسانی به روستاها در کشور را دارد

«احمدی» با اشاره به اینکه در خصوص گاز‌رسانی به سیستان و بلوچستان هیچ دولتی به اندازه دولت سیزدهم موفق عمل نکرده است، گفت: دولت سیزدهم با درصد موفقیت بسیار بالا ، توانسته است گازرسانی را به مناطق محرومی چون زاهدان و دیگر مناطق در کشور برساند.

«موسی احمدی» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌گو با خبرنگار اقتصادی حیات، در خصوص برنامه‌های  مجلس در سال پیش‌رو، در حوزه گاز‌رسانی به مناطق صعب‌العبور و محروم کشور، گفت: به پیشنهاد من یک بند «ق» به کمیسیون انرژی پیشنهاد داده شد که طبق آن مصوب شد تا گازرسانی به روستاها در اولویت کار مجلس قرار گیرد که با این کار انقلابی در بخش گاز‌رسانی به روستاها صورت گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: مجموعه‌ای در وزارت نفت مهیا شد تا بند «ق» بودجه 1393 را اجرایی کند، در دوره‌های مختلف با روی‌کار آمدن دولت‌ها، سهمیه‌هایی برای گاز‌رسانی به مناطق محروم، روستاها و مناطق صعب‌العبور کشور در نظر گرفته شد.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به گزارش‌ها و بررسی‌های انجام شده، در دولت سیزدهم، در اغلب روستاهای صعب‌البور گاز‌رسانی انجام گرفته و نگاه کمیسیون انرژی و وزارت نفت بر این است که نهضت گازرسانی به روستاها مخصوصا در شمال کشور با توجه به شرایط خاص اقلیمی و برودت بیشتر هوا در آن مناطق، در اسرع وقت صورت گیرد و گاز جایگزین برق برای تامین گرمایش مردم شود.

احمدی در ادامه تصریح کرد: نگاه مجلس و دولت در حوزه گازرسانی بر این اساس است تا تمامی روستاهای کشور را در اسرع وقت از این نعمت خدادادی برخوردار شوند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در خصوص گاز‌رسانی به سیستان و بلوچستان هیچ دولتی به اندازه دولت سیزدهم موفق عمل نکرده است، گفت: دولت سیزدهم با درصد موفقیت بسیار بالا ، توانسته است گازرسانی را به مناطق محرومی چون زاهدان و دیگر مناطق در کشور برساند.

وی با اشاره به سرمای فراگیر در کشور عنوان کرد: امسال با توجه به برودت هوا نسبت به سالهای گذسته قابل قیاس نیست و وزارت نفت با مدیریت بسیار خوب خود با سوخت‌رسانی به موقع به نیروگاهها، سبب زمینه‌ساز سوخت‌رسانی به موقع به مناطق دور افتاده کشور شدند.

وی در پایان با یادآوری مشکل پیش‌آمده در «بندر ترکمن» در حوزه سوخت‌رسانی و حضور شخص وزیر نفت برای رفع مشکل سوخت در آن منطقه ، ادامه داد: این عملکرد وزیر نفت با هم‌فکری کمیسیون انرژی، نشان از مسئولیت‌پذیری و موفقیت این وزارت خانه و کمیسیون انرژی در حوزه انرژی و گاز‌رسانی به کشور دارد که آسایش حاصل از آن متوجه مردم شریف کشورمان شده است.

گزارش: معصومه غفاری

برچسب‌ها