کد خبر 208469
۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در گفتگو با حیات مطرح کرد؛

تدابیر مجلس برای حمایت از اقشار آسیب پذیر در ساخت مسکن

تدابیر مجلس برای حمایت از اقشار آسیب پذیر در ساخت مسکن

اقبال شاکری بر ضرورت حمایت از اقشار آسیب پذیر در ساخت مسکن تاکید کرد و گفت:در استانهای کم برخوردار، افراد تحت پوشش کمیته امام، بهزیستی، بنیاد شهید و نهادهای کارگری از وام با سود 5 درصد به منظور ساخت مسکن برخوردار می شوند.

اقبال شاکری عضو کمیسیون تلفیق و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: در حوزه مسکن، به ریل گذاری جدیدی نیازمندیم، لازم است ماهیت کار را با توجه به پیگیری های انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی به سمت و سویی برد تا بتوان زمین و تسهیلات را برای ساخت و ساز مسکن در اختیار مردم قرار داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به اقشار آسیب پذیر اظهار کرد: در استانهای کم برخوردار، افراد تحت پوشش کمیته امام، بهزیستی، بنیاد شهید و نهادهای کارگری از دریافت وام با سود مناسبی برخوردار می شوند به این معنی که سود لحاظ شده برای این دسته از افراد 5 درصد حساب می شود در حالی که سقف سود در این بخش  23 درصد است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین در استان های کم برخوردار به منظور ساخت مسکن برای افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی که در دهک های اول تا سوم قرار دارند پیش بینی صورت گرفته تا با آورده کمتر امکان صاحب مسکن شدنشان محقق شود.

شاکری گفت: تدابیر مطرح شده متاسفانه در سنوات گذشته با سرعت کمی عملیاتی شدند اما شاهد آن هستیم که در دولت سیزدهم با توجه به تعدد جلسات و بازدیدهای مکرر از طرح ها، سرعت بیشتری در ارائه خدمات صورت گرفته است. با توجه به رویکرد دولت، وزارت راه و شهرسازی از روشهای جدید استقبال کرده تا بتوانیم سرعت عمل بیشتری در این زمینه داشته باشیم. بخشی از این اقدامات مربوطه به وزارت راه و شهرسازی و برخی دیگر نیاز به همراهی سایر دستگاه های اجرایی دارد. لذا باید وزارت نیرو در حوزه انشعابات، وزارت ارتباطات در حوزه مخابرات، وزارت جهاد کشاورزی و سایر وزارتخانه ها برای واگذاری زمین با وزارت راه و شهرسازی همکاری لازم را داشته باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این کمیسیون دائما در حال پیگیری این موضوعات برای رفع دغدغه مردم در حوزه مسکن خواهد بود. لذا لازم است تا از افراد و کسانی که زمین دارند اما توان ساخت و ساز ندارند با ارائه تسهیلات به عنوان خود مالکین حمایت شود تا بخشی از  نیازهادر حوزه مسکن مرتفع گردد.

وی در ادامه افزود: یکی از وظایف فراکسیون ایثارگران و کمیسیون عمران ارائه خدمات و پیگیری مشکلات جامعه‌ای ایثارگری است. کشور ما امنیت و آسایش امروز خود را مدیون از خود گذشتگی جانبازان و ایثارگرانی است که خودشان زمینه ساز این آرامش در کشور شدند، لذا ما در مجلس با فراق بال تلاش خواهیم کرد تا دغدغه مسکن آنان را نیز رفع و خواسته‌هایشان را محقق کنیم.  

خبرنگار: زینب شیاس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha