کد خبر 203913
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد؛

هدف‌گذاری برای کاهش هزار مگاواتی مصرف برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی

هدف‌گذاری برای کاهش هزار مگاواتی مصرف برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی

«رجبی مشهدی» گفت: برنامه‌های مدیریت مصرف برق در بخش اداری از 16 خردادماه آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ به نقل از روابط عمومی، «رجبی مشهدی»، سخنگوی صنعت برق در نشست خبری که در شرکت مدیریت شبکه برق ایران برگزار شد در حضور نمایندگان رسانه های کشور از برنامه ریزی برای کاهش هزار مگاواتی مصرف برق ادارات و نهادهای عمومی خبر داد و گفت: کاهش مصرف 1000 مگاواتی در بخش اداری، معادل مصرف کل کارخانجات سیمان کشور خواهد بود یعنی تنها همین یک محور برنامه مدیریت مصرف، می تواند تامین کننده برق صنایع سیمانی کشور به طور کامل باشد.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق بیان کرد: در بخش اداری پیش‌بینی شده که هزار مگاوات کاهش مصرف اعمال شود و این برنامه از ۱۶ خرداد آغاز خواهد شد، بر این اساس بسیار مهم است که دمای تنظیمی وسایل سرمایشی باید روی ۲۴ درجه و بالاتر تنظیم شود تا ۳۰ درصد نسبت به سال پایه ۱۴۰۰ کاهش یابد از آنجایی که سال 1401 همکاری خوبی از بخش اداری دریافت کردیم، مبنا را سال 1400 قرار داده ایم.
رجبی مشهدی ادامه داد: ادارات در مناطق عادی باید یک ساعت قبل از خاتمه کار و مناطق گرمسیر همزمان با پایان ساعت اداری نسبت به خاموش کردن وسایل سرمایشی اقدام کنند که با این رویه پیش بینی ما این است که برای زمان بعد از پایان ساعت کار، تا ۶۰ درصد میزان مصرف برق نسبت به همان روز کاهش یابد که صرفه جویی قابل ملاحظه ای است و این اقدام قطعا در کل کاهش ۴۰ درصدی مصرف برق را در بخش اداری و عمومی در پی خواهد داشت.
وی افزود: مدیریت مصرف را از بخش اداری و دولتی آغاز کردیم چرا که دولت قصد دارد با کاهش مصرف این بخش، برق پایدار و مطمئن سایر بخش ها را تامین کند.
رجبی مشهدی بیان کرد: از اقدامات دیگری که در این بخش صورت گرفته تا کاهش مصرف به خوبی دنبال شود، بحث پایش پذیری است.
وی افزود: کنتورهای هوشمند در ادارات نصب شده اند و به طور دقیق توسط شرکت های توزیع و شرکت توانیر پایش می شوند.
ایشان اظهار داشت: گزارش عملکرد ادارات و دستگاه های اجرایی هر استان به صورت هفتگی به هیئت محترم وزیران ارسال خواهد شد.
وی افزود: چناچه ادارات ، دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی، موارد را رعایت نکرده باشند، از طریق سامانه 121 و یا سامانه "برق من" امکان اطلاع رسانی به همکاران ما فراهم است.
سخنگوی صنعت برق گفت: انتظار ما این است که با توجه به تجربه خوب سال گذشته، امسال نیز شاهد همکاری خوب بخش اداری باشیم.
رجبی مشهدی در خصوص مولدهای اضطراری گفت: در حوزه مولدهای اضطراری که در اختیار ادارات هست نیز، پیش بینی شده که تامین سوخت شوند و در ساعات اوج مصرف به صورت کامل در مدار قرار گیرند تا به کاهش مصرف برق کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha