کد خبر 207635
۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

ادارات برای کاهش مصرف برق ۳ روز مهلت دارند

ادارات برای کاهش مصرف برق ۳ روز مهلت دارند

سخنگوی صنعت برق گفت: اگر ادارات پر مصرف به اخطارها توجه نکنند، بعد از سه روز برق آن‌ها قطع می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با قدردانی از دستگاه‌های اجرایی که تاکنون همکاری خوبی در مدیریت بار و مصرف برق داشته اند، گفت: همکاری ادارات در کشور منجر به کاهش ۷۰۰ مگاواتی مصرف برق در ساعات اوج بار شده است.

سخنگوی صنعت برق افزود: ادارات موظف هستند در زمان اداری ۳۰ درصد و در زمان خاتمه‌ کار ۶۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند. این میزان صرفه جویی معادل مصرف کل کارخانه‌ی سیمان است اگر ادارات صرفه جویی کنند امسال برق بیشتری به تولید می‌دهیم.

او ادامه داد: با توجه به اینکه حفظ پایداری شبکه نیازمند همکاری مشترکان به ویژه دستگاه‌های اجرایی و اداری است، برخی از ادارات علی رغم اخطارها همچنان مصرف بالایی دارند. 

این مقام مسئول افزود: بیمه البرز، سازمان شهرداری‌های کشور، سازمان نقشه برداری کشور، شرکت مهندسی توسعه نفت، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از جمله اداراتی هستند که همکاری مناسبی نداشته و با توجه به دریافت چندین مورد اخطار کتبی، مشمول قطع برق شده اند.

او گفت: بعد از اخطار به ادارات پر مصرف سه روز زمان می‌دهیم تا اگرنیاز است سیستم سرمایشی و روشنایی خود را تنظیم کنند و اگر در این مدت همکاری نکردند اسامی آنها به مراجع بالاتر برای قطع برق اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha