کد خبر 205287
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

پیش‌بینی مصرف برق بیش از ۶۶ هزار مگاوات در هفته جاری

پیش‌بینی مصرف برق بیش از ۶۶ هزار مگاوات در هفته جاری

سخنگوی صنعت برق گفت: پیش‌بینی می‌شود این هفته شاهد افزایش قابل‌ملاحظه دمای کشور باشیم و میزان مصرف برق به ۶۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیز افزایش یابد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: مصرف برق کشور در روز شنبه هفته جاری به ۶۱ هزار و ۳۱۳ مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این هفته شاهد افزایش قابل‌ملاحظه دمای کشور باشیم و میزان مصرف برق به ۶۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیز افزایش یابد.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: هم‌زمان با شروع فعالیت کار روزانه از ساعت ۶ صبح، شاهد افزایش قابل‌ملاحظه مصرف برق در کشور هستیم و از ساعت ۱۱ صبح که شروع ساعت اوج مصرف است تا ساعت ۱۷ مصرف برق روند افزایشی دارد.

رجبی مشهدی گفت: ساعت ۱۳ و با اتمام ساعت کار بخش اداری و بخش‌های عمومی کشور باتوجه‌به اینکه همه وسایل سرمایشی این بخش از مدار خارج می‌شود کاهش مصرف ۶۴۰ مگاواتی برق در روز شنبه محقق شد.

وی ادامه داد: کاهش ۶۴۰ مگاواتی مصرف برق معادل مصرف برق استان قم است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق گفت: اگر بخش اداری در روزهای آتی همکاری و تلاش بیشتری داشته باشند و یا بخش‌های عمومی و اداری که هنوز آمادگی لازم را ایجاد نکرده‌اند بتوانند مولدهای خود را وارد مدار کنند و به‌موقع در پایان ساعت کار وسایل سرمایشی را از مدار خارج کنند، قطعاً هدف‌گذاری کاهش ۱۰۰۰ مگاواتی مصرف برق که معادل تولید سه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در کشور است محقق خواهد شد.

رجبی مشهدی افزود: قطعاً با همکاری خوب مردم می‌توانیم در روزهای گرم تابستان برق پایدار را برای همه بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی در کشور تأمین کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha