کد خبر 205553
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

قطع برق ۱۲ اداره و سازمان پُر مصرف در شیراز

قطع برق ۱۲ اداره و سازمان پُر مصرف در شیراز

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز از قطع برق ۱۲ اداره و سازمان که الگوهای تعیین شده مدیریت مصرف را رعایت نکردند خبر داد و اظهار داشت : بر اساس مصوبه هیأت وزیران ادارات و دوایر دولتی ملزم به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی در ساعات غیر اداری بعد از ساعت ۱۳ هستند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ محمدرضا سلاحی روز چهارشنبه در این باره اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح افزون بر مدیریت بار مشترکین اداری، پیشگام بودن ادارات و مؤسسات دولتی و نیمه دولتی در مدیریت مصرف برق و ارائه الگوی عملی از خود بدنه دولت است.

سلاحی با بیان اینکه از زمان اجرای این طرح تا کنون برق ۱۲ اداره قطع شده است گفت: انتظار به حق شهروندان این است که دستگاه‌های دولتی در مدیریت بار باید الگو باشند.

مدیر عامل برق شیراز گفت: این طرح که از ۱۵ خرداد شروع شده است تا ۱۵ شهریور ادامه خواهد داشت.

سلاحی گفت: تاکنون روزانه تا ۱۵ مگاوات کاهش پیک ناشی از مدیریت بار توسط مشترکین اداری داشته‌ایم که امیدواریم با همکاری بیشتر ادارات و سازمانهای دولتی این میزان با افزایش تعامل به ۲۵ مگاوات افزایش یابد.

سلاحی اظهار کرد: انشعاب برق اکثر مشترکین بزرگ اداری دارای کنتور هوشمند با قابلیت کنترل پذیری و فرمان پذیری است و بر اساس تنظیماتی که به صورت پیش فرض (۳۰ درصد و ۶۰ درصد) بر روی کنتورها اعمال شده است، در صورت تجاوز از میزان مجاز به صورت خودکار اعمال مدیریت بار صورت می‌گیرد.

سلاحی همچنین ضمن تشکر از حمایت‌های استاندار فارس و مدیران مرتبط، سازمان‌های نظارتی و امنیتی گفت: خوشبختانه فضای مفاهمه خوبی در این خصوص حاکم است و امیدوار هستیم معدود اداراتی که الگوی مجاز مصرف را رعایت نکرده‌اند نسبت به اصلاح مصرف خود اقدام نمایند اما در صورت استمرار عدم رعایت الگوی تعیین شده اسامی این مشترکین علاوه بر قطع، اعلام عمومی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha