کد خبر 238012
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

اضافه شدن مراقب سلامت به تیم سلامت خانواده

اضافه شدن مراقب سلامت به تیم سلامت خانواده

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: مراقب سلامت به دستور وزیر بهداشت، به تیم‌های سلامت خانواده اضافه شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه هادیان جوانی جمعیت اظهار کرد: هر تیم سلامت تا قبل از اجرای قانون جوانی جمعیت، شامل یک پزشک و یک مراقب سلامت بود که مراقب سلامت به دستور وزیر بهداشت، به تیم های سلامت خانواده اضافه شد.

وی افتتاح دوره جامع هادیان زندگی برای تربیت مربیان در جهت فرهنگسازی ازدواج آسان و بهنگام، فرزندآوری به موقع و متعدد و حفظ حیات جنین را نقطه عطفی در وزارت بهداشت دانست و افزود: مباحث فرهنگی در رشد جمعیت، بسیار مهم است و باید افکار و اذهان چندین دهه ای متولیان امر در خصوص جمعیت که همواره شعار جمعیت کمتر زندگی بهتر مطرح بود، تغییر کند که این نیاز به کارهای بزرگ دارد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به باور نظام سلامت از عالی‌ترین مقام تا خانه‌های بهداشت به تحقق جوانی جمعیت اشاره و خاطرنشان کرد: نیمی از بهورزان خانه های بهداشت در سنین بازنشستگی قرار دارند و تغییر رویکرد کارکنان نظام سلامت برای ارائه مشاوره های فرزندآوری و رشد جمعیت، یک کار فرهنگی ارزشمند است.

وی بر تکریم مادران باردار و بانوانی که قصد فرزند دار شدن دارند، تاکید کرد و ادامه داد: تشویق، تکریم و حمایت از مادران باردار و فرزندان آنها در سرلوحه کار ما قرار دارد و البته نباید فراموش کرد که جوانی جمعیت، محدود به یک وزارتخانه نیست بلکه وزارت بهداشت وظایف مهم و خطیری دارد اما تمام دستگاه‌های اقتصادی و غیراقتصادی نیز باید در این امر مشارکت کرده و در فرهنگ‌سازی، سهیم باشند.

فرشیدی تصریح کرد: در دنیا یک گروه برنامه‌ریزی کرده بودند که جمعیت باید کمتر شود اما پشت پرده این اقدامات که همان پشت پرده‌های جنایات اخیر در غزه هستند، شناسایی شده و ایران چندسالی است که در حوزه جوانی جمعیت، اقدامات خود را آغاز کرده و مورد توجه برخی کشورها نیز قرار گرفته است.

وی تکریم مادران باردار را یک عمل انسانی عنوان کرد و افزود: باید بگونه‌ای کار کنیم تا مادران باردار با تکریم، برای زایمان های بعدی نیز ترغیب شوند و ثمره ازدواج را با تولد فرزندان خود ببینند. همچنین خدمات درمان ناباروری برای درمان چندین میلیون زوج نابارور ارائه می شود تا خبر خوش صاحب فرزند شدن به این خانواده ها برسد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در برنامه ملی سلامت خانواده، جمعیت تحت پوشش مراقبان سلامت برای ارائه خدمات بهتر، کاهش یافته است، تاکید کرد: در شهرها، جمعیت تحت پوشش هر مراقب سلامت از دو هزار و 500 نفر به یک هزار و 500 نفر رسیده و در روستاها نیز جمعیت کمتر از یک هزار نفر تحت پوشش بهورزان قرار دارد تا فرصت کافی برای مشاوره با مادران جهت فرزندآوری فراهم شود.

 وی هدف برنامه تنظیم خانواده را برهم زدن استحکام خانواده دانست و افزود: رئیس جمهور در حمایت از خانواده، سخنرانی‌های متعددی از جمله در سازمان ملل داشت و بر خلاف خواسته یک گروه که به دنبال از بین بردن جایگاه خانواده و ارتباط والدین با فرزندان هستند، سخنرانی داشت تا با طرح هایی که برای از هم پاشیدن خانواده است، مقابله کند.

فرشیدی همچنین گفت: امیدواریم با تلاش‌های همه دستگاه‌ها در آینده نزدیک شاهد ایران جوان، تاثیرگذارتر و قدرتمندتر در سطح جهان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha