کد خبر 229850
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

آمار تغذیه با شیر مادر باید به ۱۰۰ درصد برسد/ برنامه‌های وزارت بهداشت برای مادران باردار شاغل

آمار تغذیه با شیر مادر باید به ۱۰۰ درصد برسد/ برنامه‌های وزارت بهداشت برای مادران باردار شاغل

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت اعلام کرد که باید آمار تغذیه با شیر مادر به ۱۰۰ درصد برسد.

صابر جباری، سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از مادران در سراسر کشور فرزندان خود را با شیر مادر تغذیه می‌کنند و برنامه‌ریزی شده تا این آمار به بالای ۸۰ درصد در کل ایران افزایش پیدا کند.

وی افزود: مطالعات نشان می‌دهند که وضعیت تغذیه با شیر مادر در شش ماهگی نوزادان در سراسر کشور حدود ۸۴ درصد است که باید به ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند و تمام کودکان به شرط عدم بروز مساله پزشکی به‌طور کامل در کنار تغذیه‌های تکمیلی با شیر مادر تغذیه بشوند.

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که در ۴۲ کشور دنیا ترویج تغذیه با شیر مادر در دستور کار قرار گرفته است. البته این موضوع در کشورمان به خاطر فرهنگ بومی و دستورات اسلامی از دیرباز مورد توجه بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اختصاص مرخصی زایمان کامل برای مادران باردار و کاهش ساعت کاری مادران باردار و شیرده شاغل در ادارات و شرکت‌ها، اعطای دورکاری به مادران باردار و شیرده، نزدیکی مراکز مهد کودک به محل کار مادران شیرده، تکریم و تسهیل شیردهی مادران باردار از جمله برنامه‌های وزارت بهداشت در راستای ترویج تغذیه با شیر مادر است.

جباری همچنین گفت: قانون ترویج تغذیه با شیر مادر در کشور به تصویب رسیده و بر اساس قانون جوانی جمعیت به موضوعاتی مانند تسهیل و تکریم شیردهی توجه شده است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha