کد خبر 226456
۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۱

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

ابلاغ بسته‌های خدمتی و آموزش عمومی پیشگیری و تشخیص به‌هنگام ناباروری

ابلاغ بسته‌های خدمتی و آموزش عمومی پیشگیری و تشخیص به‌هنگام ناباروری

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: بسته‌های خدمتی در راستای پیشگیری و تشخیص به هنگام ناباروری تدوین شده‌اند.

حسین جباری، رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، گفت: از برنامه‌های وزارت بهداشت در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت  می‌توان به تهیه و ابلاغ محتوای آموزش، مشاوره فرزندآوری ویژه ماما و  پزشک، ابلاغ بسته‌های خدمتی ناباروری و ابلاغ بسته‌های آموزش عمومی پیشگیری و تشخیص به هنگام ناباروری نام برد.

به گفته وی اجرای شیوه‌نامه جدید آموزش‌های هنگام ازدواج در سراسر کشور، مشاوره فرزندآوری و پیشگیری و تشخیص به هنگام ناباروری به تفکیک ارائه دهنده خدمت برای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، برگزاری کارگاه‌های آموزش و مشاوره فرزندآوری ویژه به‌ورز و مراقب سلامت از جمله اقدامات وزارت بهداشت در خصوص جوانی جمعیت هستند.

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۲۱۲ تولد در کشور رخ داده‌اند که میزان مرگ و میر مادران باردار نیز بسیار کم است.

وی ادامه داد: الان محتوای آموزشی عوارض جانبی روش‌های جلوگیری از بارداری به همراه محتوای آموزشی عوارض سقط عمدی جنین و مشاوره انصراف از سقط، تدوین شده‌اند.

جباری گفت: فلوچارت و بسته‌های خدمتی سطح اول نظام سلامت در راستای پیشگیری و تشخیص به هنگام ناباروری به همراه بسته‌های آموزشی ارائه دهندگان خدمت در سطح اول نظام سلامت تدوین شده اند. بسته‌های آموزشی ناباروری نیز مورد بازنگری قرار گرفته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha