کد خبر 238053
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰

تغییر باور نادرست در خصوص سن باروری از ۱۸ تا ۳۵ سال/ آموزش و مشاوره‌های فرزندآوری توسط نیروهای بهداشتی

تغییر باور نادرست در خصوص سن باروری از ۱۸ تا ۳۵ سال/  آموزش و مشاوره‌های فرزندآوری توسط نیروهای بهداشتی

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در حوزه فرهنگسازی عمومی، باور نادرست در خصوص سن باروری از ۱۸ تا ۳۵ سال را تغییر دادیم.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، صابر جباری رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در مراسم افتتاح این دوره آموزشی که در مجتمع فرهنگی و آموزشی آدینه تهران برگزار شد از باور وزیر و معاون بهداشت وزارت بهداشت به تحقق جوانی جمعیت سخن گفت واظهار کرد: وزارت بهداشت در اولین دوره جایزه ملی جمعیت، رتبه برتر را کسب کرد و تمام تلاش ما کسب دوباره این جایگاه و نقش آفرینی در رشد جمعیت است.

وی با بیان اینکه در سال اول اجرای قانون جوانی جمعیت، رویکرد ما ایجاد گفتمان بود، افزود: در سال دوم به دنبال جریان سازی برای تحقق جوانی جمعیت هستیم. فلسفه دوره جامع هادیان زندگی نیز کمک به حیات مجدد کشور و رشد جمعیت است تا دچار ابربحران سالخوردگی نشویم.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر فرهنگسازی عمومی و بهداشتی در کنار تدابیر قانونی برای جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگسازی عمومی، باور نادرست در خصوص سن باروری از ۱۸ تا ۳۵ سال را تغییر دادیم. همچنین آموزش و مشاوره‌های فرزندآوری توسط نیروهای بهداشتی برای ما مهم است و پرداخت پلکانی کارانه به مشاوره‌های منتج به فرزندآوی، انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در دوره جامع هادیان زندگی در طول ۶ هفته، ۹۰۰ نفر از کارکنان نظام سلامت به عنوان مربی، تربیت می‌شوند البته قبل از این دوره نیز آموزش‌ها ارائه و آزمون غیرحضوری برگزار شده و در این دوره پس از ارائه آموزش، مجددا آزمون برگزار و مدارک مربیان صادر می‌شود تا مخاطبان دانشگاه‌ها مانند بهورزان، مراقبان سلامت، پزشکان و ماماها از آموزش‌های این مربیان بهره‌مند شوند و در نهایت منجر به رشد جمعیت و اضافه شدن کدهای ملی جدید در کشور شود.

گفتنی است در این مراسم، از ۱۲ کتابچه آموزشی با موضوع جمعیت، کتاب سند مطالعات امنیت ملی، پیامدهای رشد جمعیت جهانی بر امنیت ایالات متحده و منافع برون مرزی مدیریت جمعیت جهان نوشته هنری کسینجر و ترجمه هادی عرب و همچنین سامانه مجازی مدرسه مجازی مدرسه جوانی جمعیت رونمایی شد.

این دوره آموزشی ویژه کارکنان بهداشتی و درمانی سراسر کشور و با هدف تربیت مربی در راستای فرهنگسازی ازدواج آسان و بهنگام، فرزندآوری به موقع و متعدد و حفظ حیات جنین با شعار «زندگی به توان۴» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha