کد خبر 236882
۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

ترافیک پایتخت با بارش باران طولانی‌تر از قبل شد/ مشکل آب گرفتگی نداشتیم

ترافیک پایتخت با بارش باران طولانی‌تر از قبل شد/ مشکل آب گرفتگی نداشتیم

بارش صبح امروز باران، بسیاری از معابر را قفل کرد و باعث شد تا ترافیک در بزرگراه‌ها افزایش یابد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، از صبح امروز بارش باران در تهران آغاز شد و شهروندان ساعت‌ها در ترافیک گرفتار شدند. عضو شورای شهر تهران در این خصوص می‌گوید با بارش باران حرکت خودروها کند تر شده و ترافیک افزایش می‌یابد.

ترافیک سنگین در بزرگراه های آبشناسان – سردار جنگل، همت - اشرفی، یادگار امام (ره ) – شیخ فضل الله

 سرهنگ علی‌اصغر شریفی، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ترافیک امروز سه شنبه 3 بهمن 1402  می گوید: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح از سطح معابر بزرگراه های شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیک سنگین در سطح پایتخت بودیم. 

ترافیک پایتخت با بارش باران طولانی‌تر از قبل شد/ مشکل آب گرفتگی نداشتیم

وی افزود: بار ترافیک در بزرگراه های آبشناسان – سردار جنگل، همت - اشرفی، یادگار امام (ره ) – شیخ فضل الله، شیخ فضل الله - جناح و حکیم – پیامبر سنگین است و همچنین ترافیک در محدوده بزرگراه جلال – نصر، علامه – دهکده و چمران - نهج البلاغ هم سنگین است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان، جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید هم ترافیک منظم و در حال حرکت است.

وی افزود: ترافیک امروز از مسیرهای غربی و شرقی به سمت مرکز شهر تهران سنگین است که می‌طلبد شهروندان گرامی ضمن مدیریت سفرهای خود از ترددهای غیر ضروری در سطح معابر پایتخت خودداری کنند.

شریفی از رانندگان خواست در معابر لغزنده فاصله طولی را با خودروی جلویی رعایت کرده و از سرعت و سبقت جدا خودداری کنند. همچنین قبل از حرکت منبع شیشه شور و همچنین سیستم های خودرو مانند ترمزها، سیستم گرمایشی و... را کنترل و از پر بودن باک بنزین اطمینان حاصل کنند.

گفتنی است، با بارش باران میزان تصادفات به علت کاهش دید رانندگان افزایش می‌یابد. البته در این روزها هم برخی از چراغ های راهنمایی رانندگی برای کنترل ترافیک به صورت دستی کنترل می شوند.

دستکاری چراغ‌های راهنمایی رانندگی در روزهای بارانی

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در این باره می گوید: ترافیک شهر کشنده شده است زمانی که باران می‌بارد شهر تهران قفل می‌شود و سبک رانندگی تغییر می‌کند.در شرایط ترافیکی نیز اتوبوس‌ها در ترافیک می‌مانند.

ترافیک پایتخت با بارش باران طولانی‌تر از قبل شد/ مشکل آب گرفتگی نداشتیم

رئیس شورای شهر تهران در خصوص موضوع دستکاری دوربین‌های شهری در هنگام بارندگی توسط پلیس هم می گوید: در این ایام ترافیک زیاد می‌شود و پلیس ناچار است برای مدیریت شرایط سیستم‌های هوشمند را دستکاری کند.

تاکسی‌های که دربستی می‌شوند

در روزهای بارانی تاکسی نایاب شده و بیشتر دربستی می روند. البته برخی از رانندگان خطی که هم کرایه های را به بهانه باران افزایش می دهند. قائمی عضو شورای شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس می گوید ما در خصوص کرایه تاکسی نرخ گذاری می کنیم و در مورد تاکسی های اینترنتی و سایر خودروها ما نقشی نداریم هرچند که گفته شده قرار است نرخ گذاری تاکسی های اینترنتی به شورا بیاید.

وی از شهروندان خواست تخلفات در این روزها را به 137 و 1888 گزارش دهند.

در خصوص نرخ های بالای برخی خودروها در روزهای بارانی تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل ونقل ترافیک شورای شهر تهران به می‌گوید:  این خودروهای اینترنتی اسنپ و تپسی‌تاکسی نیستند بلکه خودروهای شخصی هستند که به صورت برخط از طریق شرکت‌هایی که هیچ مجوزی از شهرداری تهران ندارند در حال فعالیت هستند.

ترافیک پایتخت با بارش باران طولانی‌تر از قبل شد/ مشکل آب گرفتگی نداشتیم

در روزهای بارانی مشکل آبگرفتگی و آب ماندگی هم در برخی معابر وجود دارد. نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران از صبح امروز در حال آماده باش هستند تا مشکلات به حداقل برسند.

ترافیک پایتخت با بارش باران طولانی‌تر از قبل شد/ مشکل آب گرفتگی نداشتیم

مشکل آب گرفتگی نداشتیم

جعفری مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در این باره گفت: مشکل آب گرفتگی نداشتیم و در جاهای که اعلام شد سریعا برطرف شد.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای خدمات شهری در حال آماده باش هستند، گفت: گشت زنی به طور مدام اعلام می شود و اعلام شده فردا هم تهران بارانی و برفی است و نیروها در حال آماده باش هستند تا مشکلی رخ ندهد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران  گفت: نقاط حساس شهر شناسایی شده و مشکلات را رفع کردیم تا در بارش مردم دچار مشکل نشوند همچنین لایروبی انهار و مسیل ها هم انجام شده است.

بر اساس این گزارش، مدیران توصیه می کنند مردم در روزهای برفی و بارانی  کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند و به سمت حمل و نقل عمومی بروند اما شهروندان از فرسودگی حمل ونقل گله مند هستند و ترجیح می دهند در این روزها بیشتر از خودروی شخصی استفاده کنند و همین امر ترافیک را افزایش می دهد. البته قرار است در سال آینده بخشی از سیستم حمل ونقل عمومی نوسازی و بازسازی شود و در این زمینه قراردادهایی بسته شده است و اولین پارت واگن های جدید سال آینده وارد مترو می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha