کد خبر 228252
۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

«حیات» گزارش می دهد؛

تلکه کردن مسافران توسط رانندگان تاکسی در روزهای سرد و بارانی!

تلکه کردن مسافران توسط رانندگان تاکسی در روزهای سرد و بارانی!

متاسفانه در ایام سرد و بارانی سال ایستگاه های تاکسی خالی از تاکسی می شوند و رانندگان با شرط و شروط فراوان راضی به سوار کردن مسافر می شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، از روز گذشته کاهش محسوس دمای هوا و بارش باران بسیاری از شهروندان تهرانی را غافگیر کرد. شهروندانی که صبح را بدون چتر و لباس گرم از خانه بیرون زدند و بعدازظهر غافلگیر و یخ زده یا ساعت ها پشت ترافیک ماندند و یا چشم انتظار در ایستگاه های تاکسی بدون تاکسی!

نعمتی که مسافران را به عذاب می اندازد!

روز گذشته عده معدودی چتر به دست و بسیاری بدون چتر زیر باران و سرمای هوا کنار خیابان به خط شده بودند، جمعیتی که حتی تا یک ساعت هم در ایستگاه های تاکسی معطل ماندند، اما هیچ خبری از رانندگان نمیشد.

جمعیت انبوهی از مسافران در پایانه سیدخندان به صف شده اند و چشم به آن سوی میدان دوختند که شاید فرجی شود و خودروهای زرد و سبز تاکسی وارد پایانه شوند.

خط و نشان رانندگان تاکسی برای مسافران!

عده ای نا امید از آمدن تاکسی دست به کار شدند و در اپلیکیشن های تاکسی های اینترنتی سرچ می کردند اما با وجود کرایه های نجومی بازهم معدود راننده ای حاضر به پذیرفتن می شد، حتی در واکنشی عجیب راننده با مسافر تماس می گرفت و درخواست کرایه بیشتر به شرط پذیرفتن می کرد. در نهایت تعداد اندکی از مسافران با تاکسی اینترنتی پایانه را ترک کردند و مابقی چشم انتظار تاکسی ماندند.

یکی از مسافران زیرلب غرغرزنان می گفت مگر من چقدر حقوق میگیرم که هر روزم را با تاکسی اینترنتی رفت و آمد کنم. این دیگر چه وضعیتیست!

حدود یک ساعت گذشته و هنوز هیچ راننده ای وارد پایانه نشده است. مسافران نا امید و خسته تر از هر روز دیگر بر اثر سرما در خود مچاله شده اند که ناگهان یک تاکسی به مقصد پونک وارد ایستگاه می شود.

راننده پیش از اینکه مسافران را سوار کند از خودرو پیاده می شود و می گوید هرکسی با کرایه 30 هزار تومان مشکل ندارد سوار شود! درصورتیکه نرخ کرایه تاکسی این خط برای سواری 13 هزار تومان و بران ون 17 هزار تومان است.

مسافرانی که بیش از یک ساعت در ایستگاه حضور داشته و یخ زده اند همدیگر را نگاه کرده و به ناچار نرخ کرایه را می پذیرند و سوار تاکسی می شوند.

حدود بیست دقیقه پس از آن نیز تاکسی دیگری به مقصد میدان ونک وارد ایستگاه می شود او نیز همین کرایه را اعلام می کند، گویی رانندگان تاکسی آن سوی پایانه کمین کرده و پس از اینکه سیل انبوهی از جمعیت را در پایانه مشاهده می کنند یک به یک با نرخی که از پیش هماهنگ کرده اند وارد پایانه می شوند.

احساس یخ زده رانندگان تاکسی در روزهای سرد

به باور شهروندان انگار احساس رانندگان تاکسی در پی کاهش دمای هوا یخ زده است.

در واقع روزهای سرد و بارانی که از راه می‌رسد فرصت مغتنمی است برای برخی رانندگان تاکسی که فقط پا را برای مسافر دربستی روی ترمز بگذارند، آنها که انگار مسافران خیس شده زیر باران را نمی‌بینند و صدایشان را نمی شنوند، اما کافی است مسافری بگوید: دربست. آن وقت می‌بینی که چطور برای سوار کردن که نه بلکه سر کیسه کردن مسافر بخت برگشته سر و دست می‌شکنند!

مدت هاست که این مشکل صدای مسئولان حوزه شهری و انتظامی را درآورده است اما هیچ اتفاق مثبتی نیز تاکنون رخ نداده و مشکل به قوت خود باقیست. کما اینکه شورای اسلامی شهر تهران و سازمان تاکسیرانی هر بار با بالا گرفتن نارضایتی شهروندان برای رانندگان تاکسی خط و نشان می کشند و رانندگان نیز برای این هشدار حتی تره هم خرد نمی کنند و خودمختار عمل می کنند.

در حقیقت در سال جاری عده از افزایش 60 درصدی نرخ کرایه های تاکسی در روزهای برفی و بارانی خبر دادند که با مخالفت اعضای شورای شهر تهران رد شد.

حتی مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش از آغاز برگزاری یکصد و هشتاد و نهمین جلسه این شورا در جمع خبرنگاران بیان کرد: بنابر مصوبه شورای شهر تهران نرخ کرایه های تاکسی در زمان بارش برف و باران تغییری نخواهد کرد و بر همین اساس رانندگان تاکسی موظفند بر اساس نرخ مصوب شورای شهر اقدام به دریافت کرایه از مسافر نمایند.

جزیره ای عمل کردن رانندگان تاکسی در روزهای سرد و بارانی

چمران علت عدم تصویب این طرح را وسعت شهر تهران اعلام کرد و گفت: در اکثر مواقع شاهد بارش باران و برف در بخشی از شهر و آفتابی بودن هوا در بخش دیگری هستیم، لذا نمی توانیم با طرح افزایش نرخ کرایه های تاکسی در مواقع برفی و بارانی موافقت کنیم.

در حقیقت اظهارات اخیر چمران حجت را بر قشر مشغول در تاکسیرانی تمام کرد اما نکته قابل توجه این است که رانندگان هیچ اهمیتی به این موضوع نمی دهند و کاملا جزیره ای عمل می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha