کد خبر 242384
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱

«حیات» گزارش می‌دهد؛

تصمیمات ناپایدار شهرداری برای پایتخت/ شغل پارکبانی منسوخ شد؟

تصمیمات ناپایدار شهرداری برای پایتخت/ شغل پارکبانی منسوخ شد؟

آزمون و خطاهای شهرداری در خصوص کنترل ترافیک و مدیریت جای پارک خودروها هنوز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، پارکبانی که شغلی برای راهنمایی و حفظ جای پارک برای رانندگان خودروها بود، وظیفه‌اش نظم بخشی و مدیرت خودروها در حاشیه خیابان بود.

 در گذشته کنار خیابان ممکن بود نگاه‌مان به پارکبان‌هایی بیافتد که شما را در پارک کردن خودروی‌تان یاری می‌کردند اما با گذشت زمان تعداد این نفرات روز به روز کمتر می‌شد و اکنون دیگر خبری از آنها نیست.

اما حالا در تازه‌ترین خبری که از ساختمان شورای شهر به گوش می‌رسد، این است که دیگر هیچ پارکبانی از جانب شهرداری استخدام نمی‌شود.

شهریار افندی‌زاده؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک با اشاره به عدم بازگشت پارکبان‌ها در سطح خیابان‌ها اظهار کرد: پارک‌های حاشیه‌ای مهمترین موضوعی است که اگر ساماندهی شود می‌تواند اثرات خوبی را در سطح پایتخت داشته باشد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی شهرداری تهران برای توسعه پارک حاشیه‌ای در مناطق مختلف هیچ برنامه‌ای برای استفاده از پارک‌بان‌ها مطرح نیست و ما بنا داریم از سیستم‌های نوین و هوشمند در حوزه پارک حاشیه‌ای استفاده کنیم.

این اولین بار نبود که شهرداری برای سامان بخشیدن به انضباط شهر و خیابان‌ها دست به اقداماتی می‌زند که پس از مدتی دیگر هیچ خبری از آنها نمی‌شود و شهروندان نیز آن را به فراموشی می‌سپارند؛ یکی از آنها پارکومتر بود.

پارکومتر که به مدت شش سال در برخی از استان‌ها از جمله تهران و تبریز به اجرا گذاشته شد، به ‌دلیل مشکلاتی که برای شهروندان در مواقع پارک ایجاد می‌کرد، از سال ۹۷ از سطح خیابان‌ها حذف شد و یا کارایی خود را از دست داد.

حالا آنچه به ذهن خطور می‌کند این است که آزمون و خطاهای شهرداری تا چه زمانی ادامه دارد و برای اتفاقات مهم شهری، مانند ساماندهی خودروها برای پارک کردن و کنترل ترافیک چه اقدامات پایدارتری صورت خواهد گرفت؟

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha