کد خبر 228288
۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

خلیج فارس تا روز جمعه مواج و متلاطم است

خلیج فارس تا روز جمعه مواج و متلاطم است

 کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس بررسی نقشه های هواشناسی از امروز تا روز جمعه، با وزش بادهای شمالی خلیج فارس، سواحل استان در اغلب ساعت‌ها مواج و متلاطم پیش بینی می‌‎شود.

به گزارش گروه استان ها حیات، " پیام مساعدی" اظهار کرد: همچنین از اواخر وقت فردا و طی روز جمعه با عبور موجی ناپایدار از تراز میانی جو، علاوه بر افزایش پوشش ابر در سطح استان و روی دریا، احتمال وقوع بارش پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق در برخی نقاط مورد انتظار است.

وی بیان کرد: دمای هوا در استان بوشهر نیز تا پایان هفته جاری روند کاهشی دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای جم و خارگ با ۱۳ و ۲۱ درجه سانتیگراد به ترتیب کمترین و بیشترین دما را در استان بوشهر داشتند.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و فردا افزایش ابر و در برخی نقاط غیر ساحلی همراه با مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در مدت یاد شده جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا شمالی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا و در سواحل ۱۶ تا ۴۲ گاهی تا ۴۸ و در فراساحل جنوبی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۴۵ بامداد ، جزر اول ساعت ۰۹:۵۰ ، مد دوم ساعت ۱۷:۰۰ و جزر دوم ساعت ۲۲:۵۰ خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha