کد خبر 247959
۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹

سامانه جدید بارشی در استان بوشهر فعال می‌شود

سامانه جدید بارشی در استان بوشهر فعال می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود سامانه جدید بارشی برای این استان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با تمرکز بر مناطق جنوبی و مرکزی بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ پیام مساعدی کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: با ورود سامانه بارشی در مدت یاد شده برای استان رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید و تلاطم دریا پیش‌بینی می‌شود که تمرکز این وضعیت بیشتر در مناطق جنوبی و مرکزی استان بوشهر است.

وی بیان کرد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی امروز نیز به‌سبب وزش باد شمال غربی، سواحل استان به‌ویژه سواحل مرکزی و جنوبی در برخی ساعت‌ها مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: جهت وزش باد تا فردا بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی، روی دریا در برخی ساعت‌ها امروز ۱۰ تا ۳۸ گاهی تا ۴۶ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

مساعدی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی در ساعت‌هایی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ۰۰:۲۵ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۴:۳۵، مد دوم ساعت ۱۱:۴۲ و جزر دوم ساعت ۱۹:۴۷ دقیقه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha