کد خبر 249416
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳

نفوذ گردوخاک فرامنطقه ای به شمال استان بوشهر

نفوذ گردوخاک فرامنطقه ای به شمال استان بوشهر

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در برخی ساعات وزش باد و احتمال نفوذ گرد و خاک فرامنطقه ای در مناطق شمالی این استان پیش بینی می‌شود.

️به گزارش گروه استان‌های حیات، زهرا راستگو  معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر اظهار کرد: به سبب افزایش نسبی سرعت وزش باد شمال غربی در سواحل جنوبی و فراساحل شمالی و مرکزی استان، دریا در این نواحی در ساعاتی از ظهر و بعد از ظهر امروز به نسبت متلاطم خواهد بود.

وی افزود: طی روز چهارشنبه، در ارتفاعات شرقی و جنوب شرقی استان بوشهر امکان رشد ابر و ناپایداری موقت به صورت وزش تندباد لحظه‌ای و بارش پراکنده باران مورد انتظار است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآورشد: از روز جمعه نیز دمای هوا افزایش محسوس خواهد داشت.

راستگو تصریح کرد: براساس پیش‌بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان آسمان این استان به طور غالب صاف همراه با غبار محلی ، گاهی وزش باد و گرد و خاک خواهد بود.

وی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد بطور غالب جنوب غربی تا شمال غربی، با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی و فراساحل مرکزی و شمالی استان در ساعاتی از روز ۱۴ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

راستگو گفت: ارتفاع موج دریا نیز در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ و در فراساحل تا ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل و فراساحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر و از امشب ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۲۰ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۴۰، جزر دوم ساعت ۱۵:۴۰ و مد دوم ساعت ۲۱:۲۰ خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha