کد خبر 218070
۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

رشد ۱۰۵ درصدی خرید تضمینی گندم استان زنجان نسبت به سال گذشته

رشد ۱۰۵ درصدی خرید تضمینی گندم استان زنجان نسبت به سال گذشته

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از رشد ۱۰۵ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان زنجانی نسبت سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ ولی‌اله زمانی در خصوص خرید تضمینی گندم در استان زنجان، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۴۳۱ هزارتن گندم کشاورزان که در سال زراعی ۱۴۰۲ برداشت کرده‌اند از طریق ۴۱ مرکز ملکی و خصوصی در استان خریداری شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۶۶ هزار و ۵۰۴ محموله گندم از ۲۶ هزار و ۶۲۹ گندم‌کار خریداری و در سلیوهای ملکی و بخش خصوصی، جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از ۳۸۴۳ میلیارد تومان از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجان که تا تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ گندم خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شده است.

این مسئو با اشاره به اینکه مطالبات پرداخت شده حدود ۷۰ درصد از بهای محموله‌های تحویلی گندم‌کاران است، عنوان کرد: بهای پرداخت شده بخشی از مطالبات گندم‌کاران است و مابقی مطالبات در هفته‌های آتی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهادکشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۵ هزارتومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha