کد خبر 215123
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

با اقدام به موقع محیط بانان؛

شکارچیان غیرمجاز در قزوین قبل از چکاندن ماشه بازداشت شدند

شکارچیان غیرمجاز در قزوین قبل از چکاندن ماشه بازداشت شدند

به گزارش گروه استان های حیات؛ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قزوین گفت: سه شکارچی غیرمجاز در یکی از محل‌های شکار و صید ممنوع این استان قبل از شلیک کردن گلوله به سمت گونه‌های جانوری، با ورود به موقع محیط بانان بازداشت شدند.

مهدی طاهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب افزود: این شکارچیان که در زیستگاه شکار و صید ممنوع واقع در مرز رودبار الموت شرقی و آبیک قرار داشتند با حضور به موقع محیط بانان در شکار چند گونه بزکوهی ناکام ماندند.

وی اضافه کرد: از شکارچیان غیرمجاز یک قبضه سلاح شکاری گلوله زنی و انواع ادوات شکار و صید شامل دوربین نیز کشف و ضبط شد که پس از تشکیل پرونده متهمان تحت عنوان "شروع به شکار" برای ادامه مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

طاهری، اقدام به موقع محیط بانان در جلوگیری از شکار را یک آمادگی و اشرافیت کامل در تیم یگان حفاظت ارزیابی کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه در روزهای نزدیک به فصل پاییز قرار داریم، میزان شکار در مناطق حفاظت شده افزایش یافته و به دنبال آن تعداد واحدهای گشتی نیز به صورت شبانه روزی افزایش یافته است.

این مسوول به وجود ۱۱۸ هزار هکتار منطقه حفاظت شده در استان قزوین اشاره کرد و افزود: اولویت برنامه‌ های حفاظت محیط زیست در استان پیشگیری از تخلفات زیست محیطی است که در این میان از همکاری همیاران محیط زیست نیز استفاده خواهیم کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان استان قزوین می‌توانند در راستای حفظ محیط زیست و برخورد با متخلفان این حوزه در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha