کد خبر 246575
۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵

بیش از ۱۰۰ شکارچی متخلف در سال ۱۴۰۲ در یزد دستگیر شدند

بیش از ۱۰۰ شکارچی متخلف در سال ۱۴۰۲ در یزد دستگیر شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد از دستگیری ۱۰۵ شکارچی متخلف طی سال گذشته در سطح این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانی حیات، سیدرضا نورانیان روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: در این زمینه ۵۹ پرونده تخلف مورد بررسی و متخلفان پس از تشکیل به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی اظهار کرد: از این افراد ۱۵ سلاح غیرمجاز ، ۲۹ سلاح مجاز، ۲ سلاح جنگی و ۴۰۶ ادوات شکار و صید از قبیل دوربین چشمی، کوله پشتی، فشنگ، چاقو و غیره کشف و ضبط شد.

نورانیان خاطرنشان کرد: همچنین از متخلفان دستگیر شده لاشه ۶۴ رأس پستاندار از نوع کل وحشی، قوچ وحشی، گورخر، تشی، آهو و جبیر و ۷۱ قطعه پرنده از قبیل سهره، هوبره، دلیجه و غیره کشف و ضبط و ۵۱۶ مورد زنده گیری پرنده صورت گرفت.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش همه جانبه محیط بانان در برخورد با تخلفات محیط زیستی خصوصا تخلفات شکار و صید تصریح کرد: تشدید گشت ها و پایش ها در حوزه استحفاظی و برخورد قاطع با متخلفان شکار و صید در برنامه یگان حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.

نورانیان با ابراز خرسندی از عملکرد نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان تصریح کرد: مأموران اجرایی یگان حفاظت این اداره کل به صورت شبانه روزی در گشت و کنترل مناطق استحفاظی اهتمام ویژه دارند و با متخلفان بدون هیچ اغماضی برخورد می کنند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات شکار و صید با شماره ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha