کد خبر 238776
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در خراسان رضوی

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در خراسان رضوی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جغتای گفت: شکارچیان غیرمجاز در این شهرستان خراسان رضوی قبل از مبادرت به شکار با هوشمندی محیط‌بانان دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ عباسعلی خسروی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست جغتای، در راستای وظیفه ذاتی خود در تعامل و همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان، این گروه شکارچی غیرمجاز را که قصد شکار برخی از گونه های حمایت شده جانوری را داشتند، قبل از انجام شکار به دام انداختند.

وی تصریح کرد: از این افراد یک قبضه سلاح شکاری گلوله زنی، ادوات شکار و صید، سه دستگاه دوربین شکاری و دوربین فاصله سنج، چهار تیغه چاقو کشف و پس از تشکل پرونده ای در این خصوص مراتب را به مراجع قضایی شهرستان ارجاع دادند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست جغتای از دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده تخلفات شکار و صید با سامانه ۱۵۴۰، یا شماره تماس های ۴۵۶۲۱۲۵۳ و یا ۰۹۱۵۸۰۰۵۲۵۶ تماس برقرار کنند.

 منطقه شکارممنوع "ریوند" در محدوده شهرستان‌های سبزوار، جغتای، جوین و داورزن با وسعت ۷۵ هزار و ۱۰۸ هکتار با سیمای طبیعی برخوردار از کوهستان، دشت و تپه ماهور، از زیستگاه‌های ارزشمند حیات وحش منطقه غرب خراسان رضوی است.

زیستگاه های شهرستان جغتای از تنوع جانوری منحصر به‌ فردی برخوردار است و به عنوان زیستگاه مهم گونه های ارزشمند نظیر پلنگ، یوزپلنگ، قوچ و میش وحشی و آهو به شمار می رود.

مرکز شهرستان ۴۸ هزار نفری جغتای در ۳۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha