کد خبر 220785
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

دستگیری ۱۸۳ شکارچی متخلف در کرمانشاه در نیمه اول سال

دستگیری ۱۸۳ شکارچی متخلف در کرمانشاه در نیمه اول سال

فرمانده یگان حفات محیط زیست استان کرمانشاه از دستگیری ۱۸۳ شکارچی متخلف در نیمه اول امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ اصغر آغاز، از اقدامات انجام شده از سوی یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه برای جلوگیری از تخلفات شکار و صید یاد کرد و گفت: در این مدت ۱۶۰ تخلف شکار و صید غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان شناسایی و ۱۸۳ شکارچی متخلف نیز  دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد صید غیرمجاز آبزیان ۳۲۲ مورد، پرندگان ۸۴ مورد (عمدتا شامل کبک، کبوتر، فاخته و تیهو)، پستانداران ۱۷ مورد (شامل خرگوش، کل و بز وحشی، قوچ و گراز) و یک مورد زنده‌گیری بزغاله کوهی بوده است.

آغاز با بیان اینکه از وقوع ۸۰ مورد شروع به شکار نیز در این مدت جلوگیری شده، از کشف ۵۶ فقره سلاح مجاز و غیرمجاز در این مدت و همچنین  ۸۳۵ موردادوات و وسایل شکار و صید از جمله تور، قلاب، فشنگ، چراغ قوه و ... نیز خبر داد.

وی در ادامه اشاره‌ای به وضعیت وقوع حریق در مناطق تحت مدیریت محیط زیست داشت و افزود: نیمه اول امسال ۵۳۱ هکتار از اراضی تحت حفاظت محیط زیست دچار حریق شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین موارد آتش‌سوزی رخ داده مربوط به منطقه حفاظت شده بیستون و همچنین پناهگاه حیات وحش بیستون بوده، تاکید کرد: متاسفانه در مناطقی که حضور گردشگران بیشتر است، موارد بیشتری از آتش سوزی را داریم.

به گفته آغاز، موارد آتش سوزی در عرصه‌های محیط زیست استان در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار بیشتر بوده است.

وی از موارد ایجاد آلودگی در محیط زیست و برخورد با آنها نیز در این مدت یاد کرد و گفت: در شش ماهه امسال ۱۳۷ مورد آلودگی محیط زیست شناسایی و برای ۱۱۹ مورد اخطاریه زیست محیطی صادر شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه از مجموع مساحت محیط طبیعی استان حدود ۲۴۵ هزار هکتار آن در قالب مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست است، گفت: ۱۴ واحد شهرستانی و ۱۲ پاسگاه محیطبانی در کل استان کار صیانت از زیستگاه‌ها و تنوع زیست بوم جانوری و گیاهی را برعهده دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha