کد خبر 215075
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

کاهش ۲۸ درصدی تخلفات نانوایی های قزوین

کاهش ۲۸ درصدی تخلفات نانوایی های قزوین

به گزارش گروه استان های حیات؛ سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: تخلفات حوزه نانوایی‌های این استان از ابتدای سال جاری تاکنون با انجام تمهیدات بازرسی و آگاهی بخشی به جامعه ۲۸ درصد کاهش داشته است.

جمشید خدایاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: با افزایش ۲ برابری میزان بازرسی ها در واحدهای صنفی و استمرار گشت‌های روزانه در نوبت های صبح و عصر، میزان تخلفات در حوزه نانوایی‌ها ۲۸ درصد کاهش داشته است.

وی به یک هزار و ۶۲۸ واحد نانوایی فعال در سطح استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: ۶۷ درصد تخلفات در حوزه کالاهای اساسی قزوین متعلق به واحدهای نانوایی است که این مساله باعث شده تا گشت‌های روزانه روی این آن متمرکز شوند.

خدایاری تصریح کرد: براساس تحلیل‌های صورت گرفته در حوزه آرد و نان،‌ چند تخلف عمده این صنف به ترتیب کم فروشی، اخذ کالا بر خلاف ضوابط صنفی، عرضه خارج از شبکه، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و تعطیلی خودسرانه بود که البته و به تازگی تخلف کنجدپاشی برروی نان نیز به این موارد اضافه شده است.

این مسوول تاکید کرد: براساس نوع نان نیز نانوایی های لواش، سنگک و بربری به ترتیب بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده‌ اند که متاسفانه برخی از واحدها به دلیل تکرار تخلف برای اعمال قانونی به فرمانداری و مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان استان قزوین می‌توانند در راستای نظارت همگانی و برخورد با متخلفان در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha