کد خبر 228611
۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

اجرای طرح نظارت نانوایان بر نانوایی‌ها در قزوین

اجرای طرح نظارت نانوایان بر نانوایی‌ها در قزوین

 سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از آغاز طرح نظارت نانوایان حرفه‌ای و مجرب بر صنف واحدهای نانوایی های این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، جمشید خدایاری ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در آغاز این طرح ۶ نانوای حرفه‌ای، مجرب و با سابقه که در فعالیت خود خوشنام نیز هستند به همراه بازرسان سازمان بر کار دیگر نانوایان نظارت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برای هر یک از صنوف نانوایی‌های لواش،‌ سنگک و بربری ۲ نانوای حرفه‌ای و مجرب برای نظارت ها پیش بینی شده، تاکید کرد: در این طرح تاکنون از ۵۳ واحد نانوایی در سطح استان قزوین بازدید به عمل آمده و ۱۵ واحد صنفی نیز به عنوان متخلف شناسایی و به اداره کل تعزیرات استان معرفی شده‌اند.

به گفته این مسوول، ‌استفاده از ظرفیت نانوایان در امور بازرسی علاوه بر اینکه کشف تخلف با دقت و با مهارت خاصی صورت می‌گیرد،‌ نظارت‌ها را نیز مردمی تر می کند و در عین حال نیز این کار منطبق بر سیاست‌های کلی دولت سیزدهم و وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.

خدایاری بیان کرد: با ورود نانوایان به عرصه بازرسی و نظارت،‌ میزان تخلفات نانوایی‌ ها در حوزه نظام صنفی به شدت کاهش یافته و تذکرات و توصیه‌های فنی ارایه شده از سوی ناظران و بازرسان نیز اثربخش تر می شود.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد: بیشترین تعداد تخلفات موجود در صنف نانوایی های استان قزوین به کم فروشی اختصاص دارد که پرونده‌های متعددی نیز در این حوزه تشکیل و به تعزیرات ارسال شده است.

گفتنی است در استان قزوین یک هزار و ۶۲۸ واحد نانوایی فعالیت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha