کد خبر 212328
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

معدنی پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «حیات»:

توجه به فرهنگ حسینی در برنامه های اوقات فراغت/ راهپیمایی اربعین بزرگترین رویداد فرهنگی

توجه به فرهنگ حسینی در برنامه های اوقات فراغت/ راهپیمایی اربعین بزرگترین رویداد فرهنگی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه طی این چند سال، ماه محرم و صفر در فصل تابستان قرار گرفته لذا توجه به ترویج فرهنگ حسینی در برنامه های اوقات فراغت موضوعی است که می بایست در دستور کار قرار بگیرد.

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، ضمن تشکر از برنامه ها و اقدامات این معاونت در ماه های محرم و صفر گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ویژه برنامه های متنوعی را در ایام محرم و صفر سال جاری تدارک دیده که این موضوع جای تشکر و قدردانی دارد. 

وی با بیان اینکه هدف گذاری معاونت فرهنگی و اجتماعی برای ماه محرم و صفر قشر نوجوان بوده است، افزود: ارائه گزارش جامع این معاونت نشان دهنده برنامه ریزی های مناسب برای ماه های محرم و صفر است که در فصل تابستان قرار دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم توجه به اوقاغت فراغت کودکان و نوجوانان گفت: با توجه به اینکه طی این چند سال، ماه محرم و صفر در فصل تابستان قرار گرفته است لذا توجه به برنامه های اوقات فراغت با رویکرد ترویج فرهنگ حسینی موضوعی است که می بایست در دستور کار این معاونت قرار بگیرد.

ادامه داد: پربار کردن اوقات فراغت می تواند با طراحی و اجرای برنامه ها و مراسم آیینی و دینی صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برنامه های پیش بینی شده معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران برای ماه های محرم و صفر تاکید کرد: طراحی برنامه های تابستانی و اوقات فراغت با رویکرد دینی و مذهبی ویژه ماه های محرم و صفر نیازمند خوش سلیقگی است و معاونت فرهنگی و اجتماعی باید به تمام معنا برنامه های خلاقانه و نوآورانه ای را طراحی و اجرا نماید.

معدنی پور خاطر نشان کرد: تاکید کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به طراحی و اجرای برنامه های خلاقانه و جذاب با رویکرد دینی و مذهبی به منظور ترویج هرچه بیشتر فرهنگ حسینی در تابستان است.

وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده شهرداری برای راهپیمایی اربعین، تصریح کرد: راهپیمایی اربعین بزرگترین رویداد فرهنگی است و شهرداری تهران علاوه بر انجام وظیفه ارائه خدمات شهری در این مراسم، ضروری است نسبت به طراحی و اجرای برنامه های پربار فرهنگی با حساسیت و دقت بیشتری اقدام کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به اعلام نظرات افرادی که در سال گذشته با هدف خدمت گذاری در مراسم راهپیمایی اربعین حضور داشتند، گفت: باید حواسمان باشد تا در چنین مراسماتی نقش و وظیفه تمام دستگاه های متولی به درستی انجام شود و تداخل در اجرای ماموریت ها ایجاد نگردد هرچند که خدمت به زائران سعادت بزرگیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: خدمات دهی در راهپیمایی اربعین وظیفه ایست که برعهده ما قرار گرفته و باید آن را به نحو احسنت انجام دهیم اما به علت محدودیت های زمانی و بودجه ای قاعدتا بهترین روش این است که دقت شود تا موضوعات در راستای وظایف تعریف شده انجام گیرد.

معدنی پور با اشاره به رقم بودجه راهپیمایی اربعین مطرح کرد: بودجه این امر مهم بسیار اندک است و بسیاری از اقداماتی که در مراسم پیاده روی اربعین در طول سنوات گذشته توسط شهرداری تهران صورت گرفته به واسطه کمک و خواست خداوند متعال و برکت خود مراسم و مشارکت مردم ولایی و دوستدار اهل بیت (ع) بوده است.

وی با اشاره به نظرات دریافتی نیروهای خدوم و خدمتگزار در راهپیمایی اربعین، خاطر نشان کرد: یکی از خواسته های نیروهای خدماتی شهرداری تهران نحوه انتقال آنان به سمت مرز و کشور عراق بود، بنابراین ضروریست اقدامات لازم به جهت تسهیل تردد این افراد انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: یکی دیگر از خواسته های نیروهای خدماتی مراسم اربعین امکان زیارت از حرم سیدالشهدا (ع) پس از پایان مراسم بود که انشالله این موضوع در سال جاری مدنظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش دمای هوا و احتمال گرمازدگی زائران خردسال و سالمند اظهار کرد: ضروریست شهرداری تهران با اطلاع رسانی های گسترده در قالب پوستر و بنر، بر ضرورت همراه داشتن لوازم مورد نیاز زائران جهت مقابله با گرمازدگی تاکید کند. 

معدنی پور با تاکید بر ازدیاد زائران اربعین در مرزهای کشور خصوصا مرز مهران گفت: ضروریست کمبود سرویس های بهداشتی و اماکن اسکان در مرزهای کشور پیش از آغاز راهپیمایی اربعین مرتفع شود.

وی بر ضرورت توجه به ایجاد اتحاد و همبستگی بیشتر بین دو کشور ایران و عراق به خصوص در حوزه های فرهنگی اشاره کرد و گفت: امیدواریم همانگونه که این موضوع در دستور کار برنامه های معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفته است اکنون شاهد اتفاقات مثبتی در این زمینه باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: پویش "سلام بر مهدی" یکی از اتفاقات مثبتی بود که سال گذشته رقم خورد. تاکید ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تکرار پویش های اینچنینی در مراسم پیاده روی اربعین امسال است.

معدنی پور با اشاره به توزیع اقلام فرهنگی در مراسم امسال اظهار داشت: امسال باید در بحث اقلام فرهنگی به موضوع گرمای هوا توجه ویژه شود؛ همانطور که در سال گذشته نیز کلاه هایی با هدف جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب میان زائران توزیع شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به موکب های بانوان در مسیر پیاده روی اربعین نیز اشاره کرد و گفت: این موکب ها در سال گذشته تنها در شهر کربلا مستقر بودند و قطعا اگر موکب های بانوان در سایر شهرهای عراق برپا شود با استقبال بانوان زائر مواجه می شوند ضمن اینکه توصیه شود بانوان در کنار خانواده خود در این مراسم شرکت کنند.

وی با اشاره به پیشنهاد برخی زائران اذعان داشت: برخی زائران نسبت به عدم حضور شهر سالم در شهرهای سامرا و کاظمین گلایه مند بودند که امید است در مراسم سال جاری به آن توجه ویژه ای شود.

معدنی پور با اشاره به مراسم جاماندگان اربعین در تهران، تاکید کرد: قطعا برگزاری راهپیمایی جاماندگان در تهران همزمان با راهپیمایی اربعین در کشور عراق، نیازمند توجه ویژه شهرداری تهران و مناطقی است که در این مراسم وظایفی دارند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در سال جاری هتک حرمت هایی به قرآن کریم رخ داده لذا ضروریست اقدامات نمادین ویژه در این خصوص در راهپیمایی اربعین صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha