کد خبر 214853
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴

عضو شورای شهر در گفتگو با «حیات»:

تصویب هفته فرهنگی تهران در تاریخ ۱۴ الی ۲۱ مهرماه/ توجه به مقوله عفاف و حجاب در تمام برنامه‌های شهرداری تهران

تصویب هفته فرهنگی تهران در تاریخ ۱۴ الی ۲۱ مهرماه/ توجه به مقوله عفاف و حجاب در تمام برنامه‌های شهرداری تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: توجه به مقوله عفاف و حجاب در تمام برنامه‌های شهرداری تهران حائز اهمیت است‌به نحوی که نظارت بر این مقوله خصوصا در موضوعاتی نظیر تورهای گردشگری، همایش‌ها و جشنواره‌ها در اولویت است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، یکصدمین جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با حضور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری، مدیرعامل سازمان زیباسازی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد، مدیرعامل برج میلاد تهران و رئیس ستاد گردشگری با هدف بررسی برنامه‌های فرهنگی تهران در ستاد توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد.

رییس فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه این جلسه با توجه به جایگاه ویژه این شهر در تاریخ سیاسی کشور به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: همواره اهمیت فرهنگی, اجتماعی و اقتصادی تهران در ایران اسلامی حائز اهمیت بوده است به همین خاطر معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمند کلان شهر تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور ضروری است, لذا ما باید برنامه‌های وزینی را برای معرفی تهران در نظر داشته باشیم.

معدنی پور ادامه داد: من تصور می‌کنم همه ما با هفته فرهنگی تهران موافق باشیم یعنی سنخیت نامگذاری هفته فرهنگی تهران مناسب با فرا رسیدن روز تهران در چهاردهم مهرماه است. بر همین اساس سه تاریخ پیشنهادی برای برگزاری هفته فرهنگی تهران توسط اعضا به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اعلام شده است‌ هر کدام از این پیشنهادها مزیت‌هایی را در بر دارد.

وی با اشاره به پیشنهاد اعلام شده توسط ستاد گردشگری تهران گفت: این ستاد تاریخ پنجم تا چهاردهم مهر ماه را که ابتدای آن با روز گردشگری آغاز و انتهای آن به روز تهران ختم می‌شود را برای هفته فرهنگی تهران پیشنهاد داده است. اما مشکل این است که در این زمان پیشنهادی هفته فرهنگی تهران تحت الشعاع هفته دفاع مقدس و هفته وحدت قرار می‌گیرد. بر همین اساس ما در نظر داریم هفته تهران در این ایام پررنگ دیده شود.

عضو اسلامی شهر تهران با اشاره به پیشنهاد مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران مطرح کرد: این مرکز تاریخ یازدهم تا هفدهم مهر ماه را به مناسبت هفته فرهنگی تهران در نظر گرفته است مزیت این پیشنهاد آغاز هفته فرهنگی با میلاد پیامبر صلی علی علیه و آله در ۱۷ ربیع است. از طرفی هفته فرهنگی تهران در این تاریخ مصادف با اجلاسیه کشورهای خواهر خوانده و نمایشگاه دستاوردهای تهران می شود.

معدنی پور با اشاره به پیشنهاد فرمانداری تهران گفت: فرمانداری چهاردهم تا ۲۱ مهرماه را برای هفته فرهنگی تهران در نظر گرفته است. مزیت این پیشنهاد آغاز هفته تهران با روز تهران در تاریخ ۱۴ مهرماه می باشد.

وی بیان اینکه معمولاً در نامگذاری‌ها هر سه مدل پیشنهادی وجود دارد, تصریح کرد: طبیعتا برنامه های فرهنگی تهران به تناسب روز تهران ادوین و اجرایی می‌شود. 

لذا با توجه به پیشنهاد فرمانداری تهران که آغاز هفته فرهنگی تهران از روز تهران آغاز شود، این پیشنهاد توسط همه اعضای حاضر در جلسه تایید و به تصویب رسید.

رییس فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رویکرد ما در شهرداری و مدیریت شهری توجه به ارزش‌های دینی, ملی و انقلابی است, افزود: توجه به این ارزش‌ها به عنوان یک رویکرد اصلی در مدیریت شهری جاری و ساری می‌باشد تمام برنامه‌های شهرداری بر اساس این رویکردها برنامه‌ریزی می‌شود.

معدنی پور با اشاره به لزوم توجه به فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت در طول سال و تمام برنامه‌های شهرداری تهران مورد توجه قرار دارد کما اینکه امسال در هفته دفاع مقدس رویکرد اصلی ما توجه به نقش زنان در دفاع مقدس است. در واقع با توجه به اینکه هدفگذاری دشمن در اغتشاشات سال گذشته بر روی زنان بود ما نیز در شهرداری تهران در نظر داریم نقش زنان را در هفته دفاع مقدس ویژه در نظر بگیریم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد: البته در کنار توجه به نقش زنان, همواره توجه به دانش آموزان و نوجوانان تمام برنامه‌های شهرداری تهران در حوزه مدیریت شهری اولویت قرار گرفته است. در حقیقت پس از تدوین و تصویب برنامه چهارم در سال گذشته, این موارد جزو هدفگذاری‌های اصلی ما با توجه به سیاست‌های کلان کشور در حوزه فرهنگی و اجتماعی تلقی می‌شود.

وی بیان اینکه همواره شهرداری تهران بر همکاری با سایر دستگاه‌های متوالی در شهر تاکید دارد, بیان کرد: در کنار مناسبت‌های هفته فرهنگی تهران و روز تهران, افتتاح خانه مشاهیر, خانه اتحادیه و فاز اول ساختمان بلدیه باید در دستور کار قرار بگیرد. در واقع باید در هفته فرهنگی تهران, روز تهران را به عنوان قله برنامه ها در نظر بگیریم سپس افتتاحیه‌هایی از این دست را دستور کار قرار دهیم.

رییس فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: باید فاز اول ساختمان بلدیه به صورت جهادی تکمیل و در روز تهران افتتاح شود. البته باید در این مناسبت‌ها توجه به اقتصاد فرهنگ, طراحی برنامه‌های متناسب با نیاز امروز جامعه و مقوله عفاف و حجاب در اولویت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: البته توجه به مقوله عفاف و حجاب در تمام برنامه‌های شهرداری تهران مورد توجه ویژه است. به نحوی که نظارت بر این مقوله خصوصا در موضوعاتی نظیر تورهای گردشگری، همایش‌ها و جشنواره‌ها در اولویت است.

معدنی پور در ادامه این جلسه بیان کرد: طبیعتاً لزوم توجه به تورهای تهرانگردی با هدف معرفی اماکن تهران و برگزاری نشست‌های تخصصی تهران شناسی، ری ‌شناسی و شمیران شناسی با استفاده از نظر صاحب نظران باید در اولویت باشد.

عضو اسلامی شهر تهران گفت: فرمانداری باید موضوع هفته فرهنگی تهران را به دستگاه‌ها ابلاغ نماید تا این دستگاه‌ها برنامه‌های ویژه ای را بع مناسبت هفته فرهنگی تهران تدوین نمایند. گفتنی است در این برنامه‌ها باید توجه به نیازهای امروز جامعه و گروه‌های هدف مانند جوانان، نوجوانان و زنان در قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تعامل با سایر دستگاه‌ها از جمله فرمانداری‌ها باید مورد توجه همه نهادها قرار بگیرد، گفت: سازمان‌های حاضر در جلسه باید تمام برنامه‌های خود را به مناسبت هفته فرهنگی تهران تا پانزدهم شهریور ماه در اختیار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha