کد خبر 217769
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

معدنی پور:

زائران اربعین پیام معناداری به معاندین و دشمنان اسلام مخابره کردند

زائران اربعین پیام معناداری به معاندین و دشمنان اسلام مخابره کردند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تشکر از زائران اربعین حسینی گفت: این زائران با حضورشان در این مراسم پیام معناداری را به معاندین و دشمنان اسلام مخابره کرده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان صد و هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هشت سال دفاع مقدس و امام شهدا (ره) گفت: از تمام زحمات و تلاش های همکاران در شهرداری تهران به ویژه ستاد اربعین در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی تشکر کرده و امیدواریم هرسال خدمات به زائران اباعبدالله الحسین(ع) بهتر از سال های گذشته ارائه شود.

وی با تشکر از زائران اربعین حسینی مطرح کرد: این زائران با حضورشان در این مراسم پیام معناداری را به معاندین و دشمنان اسلام مخابره کرده اند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: طبق گزارش جناب آقای توکلی زاده، تقسیم بندی صورت گرفته مسئولان در قرارگاه ها امسال به گونه ای بود که تعداد زیادی از مناطق و سازمان هایی که پتانسیل این همکاری را داشتند دخیل شدند و به مراتب هماهنگی های بهتری نسبت به گذشته صورت گرفته است. 
معدنی پور افزود: با توجه به اینکه اربعین حسینی در سالیان زیادی در فصل گرما خواهد بود ضرورت داشت که مسئولان در جهت افزایش بازدهی و کاهش هزینه ها از اسکان های ثابت و ماندگاری استفاده نمایند که امسال این اتفاق در مرزها بخصوص در مرز چذابه و مهران به وقوع پیوست که با سازه هایی متناسب با اقلیم همان جغرافیا همراه بود.

وی با اشاره به استفاده از مشارکت شهروندان و حضور نیروهای داوطلب جوان در مراسم اربعی حسینی گفت: این افراد طی فراخوانی به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین دعوت شدند که نیاز است از زحمات و تلاششان تشکر و قدردانی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: از جمله اقداماتی که نیاز است در سالیان آتی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد توجه به مقوله مشارکت های داوطلبانه و جهادی است. چراکه اساسا ماهیت رویداد اربعین مردمی است. کما اینکه امسال در این خصوص برنامه ریزی ها مناسبی صورت گرفت و از مشارکت اقشار مختلف مردم استفاده شد.

وی ادامه داد: تبلیغات و فرهنگ سازی در مرزها جهت تفکیک پسماند و استفاده از کیسه های پارچه ای هم از اقدامات بسیار خوبی بود که باید در تجمعات و رویدادهای بیشتری مورد استقبال و استفاده قرار بگیرد. همچنین جادارد در این جلسه، نسبت به پوشش رسانه ای مناسب پیاده روی جاماندگان اربعین در تهران از عوامل این برنامه تقدیر و تشکر نماییم. همچنین همکاری دستگاه های مختلف مانند پلیس راهور، بسیج، شهربان، نیروی انتظامی برای برگزاری مراسم قابل تحسین بود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: نذر آب یکی از فراوان ترین نذور در مسیر بود و هوای گرم تهران میطلبید آب خنک و گوارا به یاد لب تشنه امام حسین(ع) و یاران باوفایش بنوشند.

وی در ادامه این جلسه اشاره کرد: همکاری مساجد، مدارس، دستگاه های دولتی به منظور سرویس دهی به شهروندان بسیار مشهود بود. همچنین غرفه های سلامت محور، غرفه های مادر و کودک و به ویژه غرفه های فرهنگی رفع شبهات در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین جلوه بسیار خاصی داشت که تعمیم آن در سطح شهر در ایام و مناسبت های مختلف میتوان راهگشا باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha