کد خبر 211331
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

«حیات» گزارش می دهد؛

برپایی کشتی سفینه النجاه به وسعت ۵۰۰۰ متر در میدان آزادی 

برپایی کشتی سفینه النجاه به وسعت ۵۰۰۰ متر در میدان آزادی 

از امکانات ویژه برنامه محرم شهر می‌توان به ساخت کشتی سفینه النجاه به وسعت ۵۰۰۰ متر در میدان آزادی اشاره کرد تا فضایی جذاب برای خانواده‌ها، کودکان و قشر خاکستری جامعه که کمتر در هیئت‌های مذهبی حضور پیدا می‌کنند را فراهم نماید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، ویژه برنامه معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با نام محرم شهر برای ماه های محرم و صفر تشریح شد.

این برنامه که با هدف جذب خانواده ها و اقشار خاکستری و مذهبی تدارک دیده شده قرار است از دهه سوم محرم تا پنج صفر به مدت ۱۵ روز میزبان شهروندان تهرانی باشد.

در واقع اصلی‌ترین اقدام ادارات فرهنگی مناطق در محرم الحرام ۱۴۴۵، فعالیت هیئت‌های نوجوان است و رویکرد شهرداری تهران در محرم امسال شناسایی، توسعه و فعال سازی هیئت‌های مستعد نوجوان است، به همین خاطر تجمعات نوجوانان در ماه های محرم و صفر به همت شهرداری تهران شکل گرفت.

گفتنی است، مخاطبین ویژه برنامه محرم شهر کودکان، نوجوانان، بانوان و خانواده‌ها می‌باشند. از امکانات محرم شهر می‌توان به ساخت کشتی سفینه النجاه به وسعت ۵۰۰۰ متر در میدان آزادی اشاره کرد. یک کشتی فضایی جذاب مانند کشتی سفینه النجاه شیراز که قرار است برای خانواده‌ها، کودکان و قشر خاکستری جامعه که کمتر در هیئت‌های مذهبی حضور پیدا می کنند جذابیت بصری و محتوایی داشته باشد.

این کشتی حدود ۲۰۰۰ نفر ظرفیت دارد و قرار است هر شب یکی از مناطق 22 گانه شهر تهران اجرای برنامه آن را بر عهده بگیرند.

در ویژه برنامه محرم شهر که قرار است به مدت ۱۵ روز در از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در میدان آزادی دایر باشد، برنامه‌های ویژه‌ای به  همت شهرداری تهران برای قشر کودک و نوجوان توسط شبکه پویا تدارک دیده شده است. همچنین مقرر شده است مراسم افتتاحیه رادیو اربعین در ویژه برنامه محرم شهر با حضور پر شور مخاطبان آن برگزار شود و استودیوی سیار این رادیو با هدف ارائه برنامه در این 15 شب در میدان آزادی مستقر شود. 

قرار است در کنار سایر خدمات و برنامه های فرهنگی ویژه برنامه محرم شهر، موکب‌های پذیرایی با هدف پذیرایی از شهروندان تهرانی مستقر شوند، گفتنی است در این موکب پذیرایی، دو چایخانه به نام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به سبک ایرانی و عربی پذیرای شهروندان تهرانی می شود. همچنین با همفکری برپا کنندگان این مراسم مقرر شد سایر موکب‌ها به نام شهدای ترور نامگذاری شوند.

در این مراسم مقرر شده است گروه‌های سرود، نقاله خوانی و سخنرانان بسیاری به اجرای مراسم بپردازند، همچنین به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران موکب های عزاداری ویژه بانوان به اجرای مراسم خواهند پرداخت و در حین این برنامه نیز حسینیه ویژه کودکان میزبان فرزندان بانوان خواهند بود.

در ویژه برنامه محرم شهر قرارگاه ویژه خدمات اجتماعی به همت ۲ مداح اهل بیت؛ عبدالرضا هلالی و محمد حسین پویانفر مستقر خواهد شد تا پاتوقی برای استقرار خیرین با هدف تسریع در امور آزادی زندانیان جرایم غیر عمد باشد، همچنین در این مراسم غرفه اداره صدور گذرنامه با هدف تسریع در روند صدور گذرنامه زائران اربعین حسینی برپا می شود.همچنین در این مراسم نمایشگاهی با هدف ارائه ملزومات اربعین به شهروندان تهرانی برپا خواهد شد و قرار است در حسن ختام این برنامه نیز، آیین بدرقه نوجوانان و زائر اولی‌های سفر زیارتی کربلا و نجف برگزار شود.

شایان ذکر است، در این برنامه برای کودکان سنین ۳ تا ۷ سال مهد کودکی ایجاد خواهد شد تا در زمان قبل و پس از اذان به خانواده ها خدمت رسانی نماید و میزبان کودکان عزاداران حسینی باشد. همچنین در عرشه کشتی و استیج آن نیز ویژه برنامه‌های متعددی مخصوص هیئت‌های نوجوانان و خانواده‌ها شکل می‌گیرد. البته شهرداری تهران از قشر کودک نیز غافل نشده است و با برپایی حسینیه کودکان، برای کودکان سنین ۷ تا ۱۱ سال برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری حیات، برنامه محرم شهر با هدف ایجاد نشاط نوجوانان در اربعین حسینی، انتقال مفاهیم اربعین به نسل‌های بعدی، ایجاد فرصت برای ارتباط با نوجوانان و جوانان منطقه و الگوگیری نوجوانان جهان اسلام از فرهنگ انقلاب اسلامی برگزار می شود.

گفتنی است، در این برنامه با موکب داران عراقی ارتباط گرفته می شود و از آنان تقدیر خواهد شد، همچنین بسته محتوای فرهنگی و رسانه‌ای برای موکب داران ایرانی و عراقی به صورت صوتی و تصویری آماده و توزیع می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha