کد خبر 214251
۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

استقرار 1200 اتوبوس شهری در مرزهای اربعین

استقرار 1200 اتوبوس شهری در مرزهای اربعین

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین با اشاره به فعالیت این کمیته برای رفاه زائران گفت: بیش از ۱۰۰ دستگاه مه‌پاش آتش نشانی و یک هزار و 200 دستگاه اتوبوس شهری در مرزهای زمینی ایران و عراق مستقر شده است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین در اربعین امسال با اعزام ۲ هزار و ۷۰۰ نیروی خدمت‌رسان در عراق و ۳ هزار و ۳۴۰ نیروی انسانی در ایران فعالیت خود را آغاز کرده است.

فعالیت خدمات شهری در ایران و عراق

حسین نظری، رئیس کمیته خدامات شهری ستاد مرکزی اربعین با اشاره به فعالیت‌های خدماتی در عراق هم‌زمان با ایام اربعین می‌گوید: در کربلا شهرداری‌های تهران، رشت، همدان و اصفهان، در نجف شهرداری‌های تهران، مشهد و کرج، در کوفه شهرداری تهران، در نجف تا کربلا عمودهای ۱۰۷۰ تا ۱۱۷۰ شهرداری‌های تهران و قم و نیروهای خادمیار، در کاظمین شهرداری تهران و در سامرا شهرداری تهران برای ایجاد فضایی پاک فعالیت می‌کنند.

وی درباره ارائه خدمات مختلف در خاک ایران به ویژه مرزهای زمینی تصریح کرد: در مرز مهران شهرداری‌های مناطق ۱۱ و ۵ تهران، اراک، کرج، ساری و قزوین، در مرز زرباطیه شهرداری منطقه ۲ تهران، در مرز شلمچه، شهرداری منطقه یک تهران و شیراز، در مرز چذابه شهرداری منطقه ۳ تهران، اهواز، اصفهان و یزد، در مرز خسروی شهرداری منطقه ۲۲ تهران و کرمانشاه، در مرز ریمدان، شهرداری کرمان و بندرعباس، در مرز میرجاوه شهرداری زاهدان، در مرز باشماق شهرداری سنندج و در مرز تمرچین شهرداری ارومیه، زنجان، تبریز و اردبیل به زائران اربعین خدمت خواهند کرد.

راه‌اندازی و تجهیز حدود ۳ هزار چشمه سرویس بهداشتی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه امسال چند سرویس بهداشتی سیار نیز برای رفاه زائران مستقر شده است، افزود: ۶۲۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در شهرهای عراق و ۲ هزار و ۲۸۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در مرزهای ایران راه‌اندازی شده است. البته برخی از سرویس‌های بهداشتی در مرزهای ایران و عراق از سال‌های قبل ساخته شده بود که آنها را تجهیز کردیم؛ به طوری که ۵۸۰ چشمه سرویس بهداشتی در مرز مهران بازسازی شد تا در اختیار زائران قرار گیرد.

استقرار بیش از ۱۰۰ دستگاه مه‌پاش آتش نشانی در مرزهای زمینی اربعین

نظری با بیان اینکه ۳۲۶ تانکر آب نیز در مرزهای زمینی مستقر شده‌اند، خاطرنشان کرد: ۱۰۵ مه‌پاش آتش نشانی نیز با توجه به گرمای هوا در مرزها فعال هستند تا از گرمای هوا بکاهند.

انتقال زائران اربعین در مرزها با بیش از ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه یکی از خدمات این کمیته تأمین اتوبوس‌های شهری برای مسیرهای کوتاه است، گفت: حدود ۶۲۰ اتوبوس برای انتقال زائران از شهرهای مرزی به پایانه‌ها و بیش از ۶۶۰ اتوبوس در خاک عراق به منظور انتقال زائران تا نزدیک‌ترین شهر مرزی عراق به کار گرفته شده است.

وی درباره استقرار ماشین‌های خدمات شهری، آتش نشانی و حمل متوفیان، ادامه داد: با هماهنگی بهشت زهرا و شهرداری تهران و همچنین کنسولگری ۱۶ آمبولانس حمل جنازه را داخل عراق مستقر کردیم و سردخانه سیار هم در کربلا داریم تا در صورت بروز مشکل و بروز حادثه منجر به فوت، اجساد را به داخل کشور منتقل کنند. در همه نقاط مرزی نیز تعدادی آمبولانس حمل جنازه در مرزها مستقر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha