کد خبر 211870
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

مادرشهید گروسی در گفتگو یا «حیات»:

وقتی مصاحبه پسرم را در تلویزیون دیدم خیلی خوشحال شدم/ جعفر گفته بود بر دهان صدام می‌زند

وقتی مصاحبه پسرم را در تلویزیون دیدم خیلی خوشحال شدم/ جعفر گفته بود بر دهان صدام می‌زند

مادر شهید گروسی گفت: وقتی تصویر جعفر را در تلویزیون دیدم خیلی خوشحال شدم، جعفر در آن مصاحبه می‌گفت بر دهان صدام می زنیم و از کشورمان دفاع می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ جعفر گروسی در تاریخ سوم بهمن سال 1347مصادف با شهادت امام جعفرصادق (ع) دیده به جهان گشود. وی پس از طی کردن دوران کودکی، تحصیلات خود را تا سوم راهنمایی با موفقیت گذراند. این شهید گرانقدر در مجالس قرآن، نماز، دعا و مسائل عبادی و سیاسی شرکت فعالانه ای داشت. بعد از انقلاب نیز در مساجد و پایگاه های بسیج شرکت می‌کرد و هر شب به مسجد می رفت و در دعاهای توسل و کمیل و دیگر مراسم‌ها شرکت می کرد.

شهید گروسی از ۱۲ سالگی شروع به نماز خواندن و روزه گرفتن ‌کرد و هر شب در مسجد نگهبانی می‌داد، تا در سن ۱۵ سالگی با اجازه پدر و مادر، عازم نواحی سرد سیر کردستان شد و از آنجا به جزیره مجنون و سپس در عملیات‌های کربلای۱و۳و۵ شرکت نمود و با موفقیت همه را پشت سر گذاشت و به خانه برگشت.

وی درحالی که ۲ سال از عمرش را در جبهه‌ها گذارنده بود شوق جبهه نمی گذاشت که در تهران بماند، لذا بعد از ۱۰ الی ۱۵ روز دوباره  به کردستان عزیمت نمود و مشغول پاسداری از میهن و انقلاب اسلامی شد. پس از مدتی عضو لشگر ۲۷ رسول الله گردید و به نبرد با دشمنان بعثی پرداخت؛ جعفر در عملیات کربلای ۵ با خبرنگاران خارجی مصاحبه کرد که  مصاحبه وی در تاریخ ۲ بهمن ماه سال ۱۳۶۵ در اخبار شب نشان داده شد.

به منزل پدر و مادر شهید جعفرگروسی رفتیم و به گفتگو با آن ها نشستیم.

مادر شهید جعفر گروسی می‌گوید: جعفر از همان زمان کودکی‌اش فردی آرام، غم‌خوار و مهربان بود، در کودکی که به نانوایی می‌رفت از همسایه‌ها پرس‌وجو می‌کرد که اگر نان نیاز داشتند برایشان تهیه کند، همیشه در دلم می‌گفتم خدایا چقدر پسرم مؤمن است؛ با اینکه کودک بود می‌دانست چه کارهایی ثواب دارند.

وی ادامه داد: جعفر از همان کودکی به هیئت می‌رفت و به برادرانش رسیدگی می‌کرد و آن‌ها را هم همراه خودش به هیئت می‌برد، همیشه شکرگزار خدا بودم که پسرم با خدا است، جعفر به همراه پدرش نیز به هیئت می‌رفت، پسرم از همان دوران کودکی اش همیشه در هیئت حضور داشت و همیشه در ماه محرم آب و چای نذری می‌داد و  تا آن‌جایی‌که در توانش بود در این ماه کمک می‌کرد.

مادر شهید گروسی بیان داشت: فرزندم کلاس دهم را به اتمام رسانده بود که تصمیم گرفت به جبهه برود.

وی درباره مصاحبه تلویزیونی این شهید گرانقدر در جبهه بیان داشت: دوستان جعفر با من تماس گرفتند و گفتند که تلویزیون جعفر را نشان داده است، شما اخبار را دوباره نگاه کنید می‌توانید او را ببینید، وقتی تصویر جعفر را در تلویزیون دیدم خیلی خوشحال شدم، جعفر در آن مصاحبه می‌گفت بر دهان صدام می زنیم و از کشورمان دفاع می‌کنیم.

وی افزود: از اینکه پسرم به جنگ با دشمن رفت به ایشان افتخار می‌کنم، جعفر برای راه خداوند و اسلام رفته است، هزاران نفر در این راه رفته اند و شهید شدند یکی از آن ها هم از خانواده ما رفت، به فرزندم افتخار می‌کنم.

مادر شهید گروسی در تعریف شهادت می‌گوید: شهادت با مرگ خیلی متفاوت است، شهادت یعنی فردی برای راه خدا و اسلام رفته و جانش را فدا کرده است اما مردن برای همه است.

گفتنی است شهید جعفر گروسی با سمت فرمانده محور عملیات کردستان در حالی که با دوستش به وسیله موتور از جاده سقز- بانه حرکت می کرد، مورد حمله کوموله ها قرار گرفت  و کوموله ها تیر اول را به باک موتورشان زدند و بعد هر دو را به تیر بار بستند. پیکر این دو شهید والامقام در تاریخ ۱۷ مهر۱۳۶۶ به تهران منتقل داده شد و در اربعین امام حسین (ع)‌ به خاک سپرده شد.

آرپی جی زن، تک تیرانداز، پیک گروهان، بی سیم چی ،تیربارچی و در آخر فرمانده محور عملیات کردستان مسئولیت های شهید جعفر گروسی طی چهارسال حضورش در جبهه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha