کد خبر 211828
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷

۷٠ درصد مردم در سال مخاطب هیئت هستند

۷٠ درصد مردم در سال مخاطب هیئت هستند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت : بر اساس افکارسنجی ها بیش از 70 درصد مردم در سال لباس مشکی تن می کنند و به هیئت ها سر می زنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ آیین اختتامیه دومین مهرواره هوای نو دوشنبه ۱۶ مردادماه برگزار شد.

 حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در اختتامیه دومین مهرواره هوای نو گفت : علی‌رغم همه تلاش دشمنان، این مردم که زیر خمیه سیدالشهدا قرار دارند، همه یک خانواده هستند و پرشورتر و پرفایده‌تر محافل حسینی را برپا کردند. خداراشکر که این حیات معنوی، روحی و باطنی این جامعه و ملت امام حسین(ع) رقم خورد. 

وی با اشاره به اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم افزود: در این دهه از محرم بیشترین برخورد و اهانت را به قرآن شد که هیأت‌ها نیز عکس العمل نشان داده و پاسخ دادند. 

قمی گفت: هیئت ها بیشترین جشن‌ها را در عیدغدیر به وسعت میلیون کیلومتری و بیشترین و بهترین سفر معنوی را در اربعین دارند.

حجت الاسلام قمی با بیان الزام بین المللی شدن مهرواره هوای نو گفت : یکبار دیگر با خادمان امام حسین و عاشورا جمع شدیم تا در هوای نو هیئت نفسی تازه کنیم، از همه هیأت‌ها و تلاش‌هایی که در این ایام داشتند، تشکر می‌کنم. هوای نو دست در خام و ریشه در سنت‌ها دارد اما نگاهش رو به آینده است و قطعاً سال آینده باید رویکرد بین‌المللی بیشتری داشته باشد. سال آینده باید بنای مهرواره بین‌المللی را گذاشت.

وی افزود : این مهرواره هدف دارد، تلاش هیئت‌ها حتی در روستاها و دهات‌ها را نشان دهد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به مخاطبین هیئت ها گفت: براساس افکارسنجی‌ها بیش از ۷۰ درصد مردم در سال لباس مشکی تن می‌کنند و در طول سال به هیئت‌ها سر می‌زنند و مخاطب هیأت هستند.

حجت الاسلام قمی تصریح کرد: بنا به فرموده رهبر انقلاب هیئت کانون جهاد تبیین است، از همین رو باید جایگاه و نقش زنان را جدی بگیرند، در جهاد تبیین سر سلسله حضرت زینب (س) است بنابراین از زنان و دختران در این عرصه بیشتر توقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha