کد خبر 211034
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

در گفتگوی «حیات» با رئیس اتحادیه لوازم خانگی مطرح شد؛

 گسل پر خطر سود بانکی در خط تولید لوازم خانگی

 گسل پر خطر سود بانکی در خط تولید لوازم خانگی

پازوکی، گفت: تمام کشورهایی که با تولید صنعت لوازم خانگی، درآمدزایی می‌کنند، بهره بانکی 35 درصدی پرداخت نمی‌کنند، کالای خود را از بورس نمی‌خرند، مالیات بر ارزش افزوده نمی‌دهند، مالیات به صادرات نمی‌دهند و مجبور نیستند ارز آزاد خود را به صورت «نیمایی» به فروش برسانند، چرا که تمام این عوامل از تولید داخلی جلوگیری خواهد کرد.  

پازوکی، رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، گفت: ایران طلبی از کره داشت، که این کشور به جای پرداخت طلب خود به کشورمان، گفت که باید واردات لوازم خانگی داشته باشید. مقام معظم رهبری همزمان با پیشنهاد کرده برای وارات لوازم خانگی به جای پرداخت طلب ایران، مخالفت کردند و اجازه ندادند که واردات لوازم خانگی به کشور انجام شود.

وی، در ادامه افزود: حضرت آقا در آن زمان تاکید کردند که کره در ازای بدهی خود باید پول به ایران پرداخت کند؛ چرا که خودمان در داخل کشور توان تولید محصولات مورد نیاز در این صنعت را داریم. حضرت آقا در آن زمان با مخالفت در خصوص واردات لوازم خانگی، در واقع از تولیدکنندگان داخلی حمایت کردند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران، بیان کرد: در آن زمان و همزمان با تاکید مقام معظم رهبری بر تولید داخل، تولیدکنندگان داخلی نیز در حوزه لوازم خانگی اقدام به سرمایه‌گذاری کرده بودند. بنابراین نیاز بود که تولیدکننده اقدام به ‌روزرسانی کارخانه خود با به‌روزترین تکنولوژی دنیا کند، بنابراین نیاز به پول داشت.

به گفته پازوکی؛ از طرفی کارگر ایرانی باید مشغول به کار می‌شد و هم‌زمان باید به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه صنعت لوازم خانگی،  جامه عمل پوشانده می‌شد. بنابراین برای عملی کردن هم‌زمان این سه کار، نیاز به یک پیش‌زمینه آماده بود و صرفا با داشتن پول و بدون وجود تکنولوژی لازم و مواداولیه نمی‌شد کارها را جلو برد.

این فعال صنعت لوازم خانگی، اظهار کرد: تولیدکنندگان لوازم خانگی،در دیدار خود با رهبر معظم انقلاب، ضمانت کردند که اقدام به تولید داخلی لوازم خانگی کنند. این در حالی بود که یک ضلع از مثلث تولید کننده داخلی بود و خود به تنهایی کاره‌ای نبود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران، بیان کرد: چرا از تولیدکننده ضمانتی گرفته نشد که در عرض پنج سالی که قول آن را به رهبر انقلاب در حوزه تولید داخلی دادند، بتوانند با به‌روزترین شکل ظاهر و خواسته مردم اقدام به تولید کنید؟

وی تصریح کرد: ضلع دوم این مهم درتحقق خواسته رهبر انقلاب، دولت بود که هیچ حمایتی از تولید کنندگان داخلی نکرد.

پازوکی، گفت: کشورهایی مانند آلمان، ترکیه، کره و تمام کشورهایی که با تولید صنعت لوازم خانگی، درآمدزایی می‌کنند، در کنار برنامه‌ریزی، از حمایت دولت برخوردار هستند، بهره بانکی 35 درصدی پرداخت نمی‌کنند، کالای خود را از بورس نمی‌خرند، مالیات بر ارزش افزوده نمی‌دهند، مالیات به صادرات نمی‌دهند و مجبور نیستند ارز آزاد خود را به صورت «نیمایی»، به فروش رسانند، چرا که تمام این عوامل از تولید داخلی جلوگیری خواهد کرد.  

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران، در پایان بیان کرد: ما درحال حاضر نیز در صنعت لوازم خانگی تولیدات داخلی خود را داریم و از نظر شکل ظاهر کالا، خدمات پس از فروش، سلیقه مردم، حداقل در پنج سال گذشته، شاهد یک انقلاب در صنعت لوازم خانگی بودیم. اگر به سال 96 یا قبل از آن برگردیم، و آمار آن زمان را از انجمن صنعت لوازم خانگی  و سازمان صمت جویا شویم شاهد تفاوت چشم‌گیر تنوع و کیفیت در تولید محصولات لوازم خانگی خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha