کد خبر 208926
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

یادداشت/ بهاره بهرامی

از شعار تا عمل در تهران

از شعار تا عمل در تهران

اکنون یک سال و 11 ماه و 4 روز از حضور زاکانی در شهرداری تهران گذشته و مردم هنوز تحقق آن شعار روزهای اول را احساس نمی کنند.

به گزارش حیات: " فاصله عدالت بین جنوب و شمال شهر را کوتاه می کنم" این شعاری بود که زاکانی پس از تکیه بر مسند شهرداری تهران رسانه ای کرد. زاکانی در آن زمان با بیان این مطلب که بی‌عدالتی در جنوب شهر موج می‌زند، بیان کرد "وقتی از اتاق خودم به جنوب و شمال تهران نگاه میکنم تبعیض را کاملا متوجه می شوم."

اکنون یک سال و 11 ماه و 4 روز از حضور زاکانی در شهرداری تهران گذشته و مردم هنوز تحقق آن شعار روزهای اول را احساس نمی کنند.

اگر نگهداشت شهر را مهمترین وظیفه مدیران شهرداری تلقی کنیم، باید مدیران شهری، بازدیدهای میدانی مستمر را با هدف کنترل و نظارت دقیق بر امر نگهداشت از طریق یک برنامه ریزی دقیق و گسترده را در اولویت خود قرار دهند. امری که قریب به 2 سال است در تهران آنچنان که شایسته است خدمات مناسبی به شهروندان ارائه نشود.

امکان ندارد این روزها شهروندان از کنار مخازن زباله عبور کنند و نسبت به عدم نظافت مخزن و محیط پیرامون آن گلایه نکنند. این سطل های بدون در که بعضا سوراخ هستند منجر به جاری شدن شیرابه زباله ها در محیط پیرامون مخازن می شوند. شیرابه ای که دیگر تابستان و زمستان نمی شناسد و سبب تجمع موش و گربه و حشرات موذی شده است. مدت هاست که دیگر شهروندان شاهد شست و شو و تعویض مخازن زباله در سطح شهر نیستند.

به باور بسیاری از پایتخت نشینان، تهران نیازمند جدیت در مدیریت شهر است و رها شدگی ماموریت ها زمینه ساز از بین رفتن بخشی از آسایش عمومی. یقینا کاهش کیفیت محیط شهری و حداقلی بودن اجرای ماموریت ها در نگهداشت شهر با شعارهای اولیه در تضاد است و این توقع می رود تا طی دو سال باقی مانده از عمر شهرداری روندها بهبود و مدیریت شهر به استانداردهای موجود در این حوزه در سطح جهانی نزدیک تر شود.

طبق آمارهای اردیبهشت ماه، حجم تماس های مربوطه با سامانه «۱۳۷پلاس» در خصوص نظافت شهری، نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۰ درصد رشد یافته است که این یعنی شهروندان ارائه خدمات در این حوزه را مطلوب احساس نمی کنند.

تخریب روشنایی معابر و خاموشی آنها گرفته تا مشکلات روکش آسفالت معابر که ماه هاست نه تنها اقدامی در جهت رفع آن انجام نشده، بلکه هر روز به حجم و تعداد چاله های موجود در معابر افزوده می شود و هر بار خودروی شهروندان متضرر از این بی توجهی. خرابی تجهیزاتی نظیر پله های برقی در پل های عابر پیاده و ایستگاه های مترو! همچنین خرابی وسایل بازی در پارک ها و شهربازی ها، قطع مداوم دستگاه های شارژ کارت بلیت مترو و گیت های ورودی، عدم توجه به رفع بافت های فرسوده، نبود امنیت در بوستان ها، عدم ساماندهی دستفروشان و افزایش تکدی گری، فرسودگی ایستگاه های اتوبوس، عدم توجه به نگهداشت درختان، سنگ فرش های تخریب شده در پیاده راه ها، تخریب گاردریل های اتوبان ها، رژه موش های فاضلابی در جنوب و شمال شهر، ضعف در شست‌وشوی دوره‌ای جداول و معابر با خودروهای مکانیزه، نابسامانی ظاهری و رنگ پریدگی تابلوهای شهری و ترافیکی و کمبود پل های عابر پیاده بخشی از موضوعاتی است که دچار نابسامانی شده و مدیریت شهری برای برون رفت از آنها می بایست چاره اندیشی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha