کد خبر 208195
۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

اجرای قطعه سوم آزاد راه تهران _ شمال

اجرای قطعه سوم آزاد راه تهران _ شمال

بذر پاش گفت: با بهره‌برداری از قطعه دوم آزاد راه شاهد کاهش ۶۳ کیلومتری مسیر تهران _ تا شمال هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: آزاد راه  تهران _شمال یک پروژه ملی و دستاورد پر افتخار است که تقدیم مردم می کنیم.

به گفته وزیر راه وشهرسازی،  آزاد راه تهران _ شمال جزء پروژه های ملی و پر افتخار است و با توجه به آن که سفرهای شمالی بخش زیادی از سفرهای کشور را تشکیل می دهد و جاده ها جوابگو نبود  این آزاد راه بار ترافیکی را کاهش داده  و راه اصلی تردد پایتخت محسوب می شود.

او می گوید: این پروژه ۲۲ کیلومتر دارای ۱۷ تونل و پل است  و همه مسیر دارای سازه های تونل و پل است که  جزء پر هزینه ترین پروژه عمرانی کشور محسوب می شود  و با افتتاح این قطعه ۶۳ کیلومتر مسیر تهران _ شمال‌ کاهش می یابد بنابراین صرفه جویی سوخت قابل توجهی با افتتاح این قطعه خواهیم داشت.

بذرپاش گفت:  امروز با دستور رئیس جمهور و با همکاری بنیاد مستضعفان که  زحمت اصلی ساخت این پروژه  بر دوش آنها بود فاز سوم که  قطعه نهایی و یکی از سخت‌ترین قطعات است را  آغاز  کرده و تقدیم مردم می کنیم.

او گفت: با تکمیل این آزاد راه شریان های اصلی و کریدورهای آزاد راهی کشور به مرور تکمیل شده و سه استان کشور به یکدیگر متصل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha