کد خبر 204816
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

عضو کمیسیون آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»گفت؛

تلاش مسالمت‌آمیز ایران بر دستیابی به حق‌آبه کشورمان از افغانستان

تلاش مسالمت‌آمیز ایران بر دستیابی به حق‌آبه کشورمان از افغانستان

«سبزی»، گفت: متاسفانه تا این لحظه شاهد مقاومت طالبان در خصوص جاری‌سازی حق‌آبه کشورمان هستیم، اما تمام تلاش دولت ایران مبنی بر تعامل عاقلانه در راستای رسیدن به توافق مسالمت‌آمیز در این خصوص است.

«محمد سبزی»، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات؛ در خصوص حق‌آبه ایران از افغانستان بیان کرد: طبق قانون حقوق بین‌الملل و قرار داد میان دو کشور، موضوع حق‌آبه ایران تعیین شده است و مقامات کشورمان نیز بر اساس قوانین موجود پی‌گیر مطالبه حق‌آبه مردم سیستان و بلوچستان از کشور همسایه، افغانستان است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه تا این لحظه شاهد مقاومت طالبان در خصوص جاری‌سازی حق‌آبه ایران به هیرمند و تلاش این گروه برای سیاسی کردن این مهم هستیم، اما تمام تلاش دولت ایران مبنی بر تلاش عاقلانه در راستای رسیدن به توافق مسالمت‌آمیز در این خصوص است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بیان کرد: مقامات ایران با استفاده از ابزارهای مختلف غیر سیاسی باید مطالبه‌گر حقوق مردم و کشور باشند.

وی در پایان تصریح کرد: از آنجایی که کشور افغانستان وابستگی‌های زیادی از جمله حوزه اقتصادی به کشورمان دارد، می‌توان با محدود کردن ارائه این خدمات، افغانستان را مجاب به جاری‌سازی سهم آب ایران از این کشور کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha